Digital tools as part of internal communication. A case study

Thesis title: Digitální nástroje jako součást interní komunikace. Případová studie
Author: Zverev, Gleb
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Lukeš Rybanská, Ivana
Opponents: Čada, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá digitálními nástroji v oblasti komunikace v organizaci jakožto prostředkem komunikace mezi zaměstnanci. Práce zkoumá společnost působící v odvětví distribuce kuchyní a vestavěných spotřebičů. Snaží se rozebrat problémy v interní komunikaci, které byly v průběhu výzkumu zaznamenány i tím, jak tyto problémy ovlivnily její činnost a zaměstnance. Během výzkumu bylo použito několik metod ke sběru dat a pohledů na dané problémy, jakož i k identifikaci jejich konkrétních příčin. Na konci práce bude navrženo řešení zjištěných problémů spolu s grafickým modelem, jak lze situaci zlepšit a implementovat v praxi. Výstup může sloužit jako řešení podobných problémů vyskytujících se v jiných odvětvích i společnostech
Keywords: Digitální nástroje; Slack; Interní komunikace; Komunikace v digitálním prostředí
Thesis title: Digital tools as part of internal communication. A case study
Author: Zverev, Gleb
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Lukeš Rybanská, Ivana
Opponents: Čada, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with digital tools in the field of communication in the organization as a means of communication between employees. The thesis examines a company operating in the distribution of kitchens and built-in appliances. It seeks to analyse the problems in internal communication that were noted during the research and how these problems affected its operations and employees. During the research, several methods were used to gather data and perspectives on the issues as well as to identify the specific causes of the issues. At the end of the thesis, solutions to the problems identified will be proposed along with a graphical model of how the situation can be improved and implemented in practice. The output can serve as a solution to similar problems occurring in other industries and companies.
Keywords: Communication in digital space; Internal communication; Slack; Digital tools

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 2. 2023
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 31. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83756/podrobnosti

Files for download

    Last update: