CSR as a tool for evaluating practices in the fast fashion sector and an indicator of possible opportunities for the future development of the fashion industry

Thesis title: CSR jako nástroj hodnocení praktik ve fast fashion odvětví a ukazatel možných příležitostí pro budoucí vývoj módního průmyslu
Author: Votápková, Nela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Džbánková, Zuzana
Opponents: Soukupová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Módní průmysl má v současné době zásadní dopad na životní a společenské prostředí. Tyto dopady jsou posilovány nastavením obchodního modelu, který se nazývá fast fashion. Cílí na rychlou produkci, poutavý design a nízké ceny svého zboží. Koncept fast fashion je značně neudržitelný a již dnes má závažné negativní důsledky. Tato bakalářská práce cílí na zhodnocení dodavatelského řetězce fast fashion značek prostřednictvím tří pilířů společenské odpovědnosti podniků: ekonomickým, environmentálním a sociálním. Na základě identifikovaných výsledků dochází k navržení vhodných opatření pro udržitelnější vývoj módního odvětví. Těchto cílů je dosaženo pomocí podrobné literární rešerše a praktické části, jež se skládá z dotazníkového šetření a případové studie dodavatelského řetězce předních dvou fast fashion značek.
Keywords: Společenská odpovědnost podnik; fast fashion; Triple Bottom Line; módní průmysl
Thesis title: CSR as a tool for evaluating practices in the fast fashion sector and an indicator of possible opportunities for the future development of the fashion industry
Author: Votápková, Nela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Džbánková, Zuzana
Opponents: Soukupová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The fashion industry is currently having a major impact on the environment and society. These impacts are reinforced by the setting of a business model called fast fashion. It targets fast production, attractive design and low prices for its goods. The fast fashion concept is highly unsustainable and is already having serious negative consequences. This bachelor thesis aims to evaluate the supply chain of fast fashion brands through the three pillars of corporate social responsibility. Based on the identified results, appropriate measures for a more sustainable development of the fashion industry will be proposed. These objectives are achieved through a detailed literature search and a practical part consisting of a questionnaire survey, the results of which are compared with the results of a case study of the supply chain of two leading fast fashion brands.
Keywords: Corporate Social Responsibility; Fast Fashion; Triple Bottom Line; fashion industry

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 2. 2023
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 12. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83688/podrobnosti

Files for download

    Last update: