Social advertising

Thesis title: Sociální reklama
Author: Krásová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce seznamuje s problematikou sociální reklamy, jejími právními a etickými aspekty a úlohou reklamní agentury v procesu její tvorby. Praktická část obsahuje výsledky výzkumu týkajícího se postojů neziskových organizací, reklamních agentur a obecné veřejnosti k této problematice.
Keywords: postoje a názory; reklamní agentury; sociální reklama
Thesis title: Social advertising
Author: Krásová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis introduces the social advertising, its legal and ethical aspects and the role of an advertising agency in a process of its creation. Practical part includes the results of a research related to attitudes of non-profit organizations, advertising agencies and general public to this issue.
Keywords: advertising agency; social advertising; attitudes and opinions

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 2. 2008
Date of submission: 25. 8. 2008
Date of defense: 19. 9. 2008
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/13726/podrobnosti

Files for download

    Last update: