Comparison of Emirates Skywards and Miles&Smiles loyalty programs and their position in the marketing strategies of those airlines

Thesis title: Srovnání věrnostních programů Emirates Skywards a Miles&Smiles a jejich místo v marketingové strategii daných leteckých společností
Author: Iakovleva, Evangelina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Yudina, Vera
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce bude popisovat letecké společnosti Emirates a Turkish Airlines, jejich věrnostní programy a to, jak ovlivňují marketingovou strategii těchto leteckých společností. Hlavním cílem této práce bude posouzení vlivu věrnostních programů na letecké společnosti a jejich marketingovou strategii. V teoretické části budou popsány teoretické pojmy, které jsou nezbytné pro pochopení tématu: letecká doprava, marketingová strategie a marketingový mix v letectví, věrnostní programy a princip fungování tohoto systému. Praktická část práce se bude skládat ze dvou kapitol. První kapitola se zaměří na prezentaci leteckých společností, jejich věrnostních programů a srovnání dvou leteckých společností pomocí analýzy marketingových mixů. V druhé kapitole praktické části bude proveden průzkum mezi cestujícími leteckých společností. Na konci této práce budou představeny pokyny pro zlepšení marketingové strategie leteckých společností Emirates a Turkish Airlines.
Keywords: letecká doprava; marketingový mix; věrnostní programy; marketingová strategie
Thesis title: Comparison of Emirates Skywards and Miles&Smiles loyalty programs and their position in the marketing strategies of those airlines
Author: Iakovleva, Evangelina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Yudina, Vera
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis will describe Emirates and Turkish Airlines, their loyalty programs and how they influence the marketing strategy of these airlines. The main objective of this work will be to assess the impact of loyalty programs on airlines and their marketing strategy. In the theoretical part, the theoretical concepts that are necessary for understanding the topic will be described: aviation, marketing strategy and marketing mix in aviation, loyalty programs and the principle of operation of this system. The practical part of the work will consist of two chapters. The first chapter will focus on the presentation of the airlines, their loyalty programs and the comparison of the two airlines using the analysis of marketing mixes. In the second chapter of the practical part, a survey will be conducted among passengers of airlines. At the end of this work, guidelines for improving the marketing strategy of Emirates and Turkish Airlines will be presented.
Keywords: marketing mix; air transport; marketing strategy; loyalty programs

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 1. 2023
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 31. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83583/podrobnosti

Files for download

    Last update: