WeWork coworking center customer satisfaction analysis

Thesis title: Analýza spokojenosti zákazníků coworkingového centra WeWork
Author: Chokobok, Volodymyr
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Bartoš, Petr
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
V dnešní době představují coworkingová centra aktuální a relevantní problematiku z důvodu zvyšující se poptávky po jejich službách a probíhající změny pracovní kultury. V důsledku toho vzniká nesoulad mezi současnou nabídkou služeb coworkingových center a skutečnými potřebami stálých, nových a potenciálních zákazníků. Cílem této práce bylo vyhodnotit spokojenost zákazníků se současnou nabídkou služeb coworkingového centra WeWork, zjistit neuspokojené potřeby zákazníků a na základě získaných informací navrhnout doporučení ke zlepšení. Realizovaný výzkum měl podobu dotazníkového šetření zaměřeného na zákazníky coworkingového centra WeWork. Výsledky ukázaly, že členové coworkingového centra WeWork v Praze jsou obecně velmi spokojeni s nabízenými službami a používaným členstvím. Nicméně pro zvýšení spokojenosti zákazníků by společnost WeWork měla zvýšit počet zasedacích místností i telefonních budek a přidat více pohodlného nábytku do společných prostorů pro odpočinek. Také by mohla zvážit doplnění své nabídky o nové služby, o které členové projevili největší zájem: péči o děti, rekreační vybavení (včetně sportovních cvičení a lekcí meditace) a prostorů k přenocování.
Keywords: spokojenost zákazníků; coworking; coworkingová centra; WeWork
Thesis title: WeWork coworking center customer satisfaction analysis
Author: Chokobok, Volodymyr
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bartoš, Petr
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Nowadays, coworking centers are a current and relevant issue due to the growing demand for their services and the ongoing change in work culture. As a result, there is a mismatch between the current service offer of coworking centers and the real needs of regular, new, and potential customers. The goal of this work was to evaluate customer satisfaction with the current range of services of the WeWork coworking center, to identify unsatisfied customer needs and, based on the information obtained, to propose recommendations for improvement. The research was conducted in the form of a questionnaire survey of customers of the WeWork coworking center. The results showed that members of the WeWork coworking center in Prague are generally very satisfied with the services and their membership. However, to increase customer satisfaction, WeWork should increase the number of meeting rooms and phone booths and add more comfortable furniture to the common areas for relaxation. The company could also consider adding to its offering the new services that members have shown the most interest in. It was childcare, recreational facilities (including sports exercises and meditation classes), and sleepovers.
Keywords: WeWork; customer satisfaction; coworking; coworking centers

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 1. 2023
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 31. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83273/podrobnosti

Files for download

    Last update: