Communication Plan Proposal for Selected Company

Thesis title: Návrh komunikačního plánu vybrané společnosti
Author: Kopecká, Natálie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: Pešková, Eliška
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou starého a návrhem nového komunikačního plánu analyzované společnosti. Hlavním cílem práce je na základě získaných dat navrhnout komunikační plán společnosti na rok 2024/2025, přiblížit problematiku komunikačního plánovaní a poskytnout doporučení analyzované společnosti. V teoretické části této práce jsou uvedeny fáze komunikačního plánu, cílové skupiny, komunikační nástroje, komunikační mix a v neposlední řadě také klíčové ukazatele výkonnosti podniku. V praktické části je představena metodika práce, které předcházel rozhovor s marketingovou specialistkou analyzované společnosti. Je vytvořena situační analýza společnosti, která se skládá z analýzy mikro a makro prostředí, tedy z Analýzy konkurence, Analýzy zákazníků, Porterova modelu pěti sil, PESTLE analýzy a SWOT analýzy. Na závěr je analyzován aktuální komunikační plán společnosti a vytvořen nový komunikační plán na rok 2024/2025. Informace jsou získány z rozhovoru s marketingovou specialistkou analyzované společnosti, poskytnutých analýz a interních zdrojů a v neposlední řadě také z informací z internetu a tištěných knih.
Keywords: Marketingová komunikace; Situační analýza; Komunikační plán; Psací a kreslící potřeby
Thesis title: Communication Plan Proposal for Selected Company
Author: Kopecká, Natálie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: Pešková, Eliška
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis deals with the analysis of the current communication plan and proposal for a new communication plan for the analyzed company. The main objective of this thesis is to propose a communication plan for the 2024/2025 year based on the collected data, to introduce the issue of communication planning, and to provide recommendations for the analyzed company. The theoretical part of this thesis includes phases of communication planning, target groups, communication tools, communication mix, and key performance indicators of the company. In the practical part, the methodology is presented, which includes an interview with the marketing specialist of the analyzed company. A situational analysis of the company is created, which consists of an analysis of the micro and macro environment of the company, including PESTLE analysis, competition analysis, customer analysis, Porter's Five Forces model, and SWOT analysis. Finally, the current communication plan of the company is analyzed, and a new communication plan for 2024/2025 is proposed. The information is obtained z the interview with the marketing specialist of the analyzed company, provided analyses and internal sources, and also from the internet.
Keywords: Marketing communication; Situational analysis; Communication plan; Writing and drawing supplies

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 1. 2023
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 31. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83265/podrobnosti

Files for download

    Last update: