Proposal marketing strategy for company Instant Parties s.r.o

Thesis title: Návrh marketingové strategie společnosti Instant Parties s.r.o
Author: Hrnčíř, Jindřich
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Bočková, Nina
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je navrhnout inovativní marketingovou strategii eventové agentury Instant Parties. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se marketingu, marketingové strategie a online marketingu. V části praktické je společnost představena. Pomocí situační analýzy je zhodnocen její současný stav a jsou identifikováni nejsilnější konkurenti. Díky dotazníkovému šetření jsou odhaleny společné preference a charakteristiky potenciálních zákazníků. Výstup z rozhovoru s odborníkem na Meta marketing zoptimalizuje současnou propagaci na sociálních sítích. V závěru práce jsou shrnuta nejzásadnější zjištění a navrhnuta praktická doporučení pro zlepšení dosavadní marketingové strategie.
Keywords: Online marketing; Sociální sítě; Online strategie; Reklama; Eventová agentura
Thesis title: Proposal marketing strategy for company Instant Parties s.r.o
Author: Hrnčíř, Jindřich
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Bočková, Nina
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to propose an innovative marketing strategy for the event agency Instant Parties. The theoretical part explains the basic concepts related to marketing, marketing strategy and online marketing. In the practical part, the company is introduced. By means of a situational analysis its current state is evaluated and the strongest competitors are identified. A questionnaire survey reveals common preferences and characteristics of potential customers. The outcome of an interview with a Meta marketing expert optimizes the current social media promotion. The paper concludes by summarizing the most significant findings and proposing practical recommendations for improving the current marketing strategy.
Keywords: Social media; Online strategy; Advertising; Event agency; Online marketing

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 12. 2022
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 30. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83257/podrobnosti

Files for download

    Last update: