Marketing potential of aesthetic medicine in the Czech Republic

Thesis title: Marketingový potenciál estetické medicíny v Česku
Author: Barborová, Anna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingem estetické medicíny. Komplexně představuje odvětví, včetně vymezení a prokázání, že výkony jsou luxusními statky, uvádí specifika marketingu těchto statků v kontextu zdravotnických služeb. Cílem práce je určit prognózu odvětví estetické medicíny v Česku na dalších 5 let, odhalit potenciál trhu a navrhnout doporučení pro střednědobou marketingovou strategii. Korelační analýza potvrdila hypotézu o pozitivním vlivu růstu HDP na hlavu na růst trhu estetické medicíny. Kdy HDP na hlavu odráží koupěschopnost obyvatel vybrané země, a změny ve velikosti trhu jsou reprezentovány změnou počtu provedených zákroků. Práce dále zahrnuje segmentaci na základě dat ze studie MML-TGI. Výsledky práce jsou určené pro členy České společnosti plastické chirurgie, jejich marketingové poradce a všechny se zájmem o rozvoj toho odvětví.
Keywords: Marketing ; Estetická medicína; Marketing luxusních statků; Segmentace
Thesis title: Marketing potential of aesthetic medicine in the Czech Republic
Author: Barborová, Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master´s Thesis is focused on the marketing of aesthetic medicine. It comprehensively presents the field, including defining and proving that included procedures are luxury goods, and outlines the specifics of marketing of these goods in the context of healthcare services. The aim of the thesis is to determine the forecast for the aesthetic medicine industry in the Czech Republic for the next 5 years, uncover market potential, and propose recommendations for a medium-term marketing strategy. Correlation analysis confirmed the hypothesis of a positive effect of GDP per capita growth on the growth of the aesthetic medicine market, where GDP p.c. reflects the purchasing power of residents in the selected country, and changes in market size are represented by changes in the number of procedures performed. The thesis also includes segmentation based on data from the MML-TGI study. The results of the thesis are intended for members of the Czech Society of Plastic Surgery, their marketing advisors, and all those interested in the development of the industry.
Keywords: Aesthetic medicine; Marketing ; Marketing of luxury goods; Segmentation

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 11. 2022
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 1. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83232/podrobnosti

Files for download

    Last update: