Innovation in traditional porcelain company G. Benedikt

Thesis title: Innovation in traditional porcelain company G. Benedikt
Author: Janáková, Julie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Jurek, Martin
Opponents: Machek, Ondřej
Thesis language: English
Abstract:
This thesis recognizes the importance of innovation in an everchanging world, even for traditional companies. The aim of this thesis is to gain a comprehensive understanding of the factors that influence product innovation at G. Benedikt and identify trends and factors within the HoReCa sector that can help the company to remain competitive and profitable in the future. To achieve this author elaborated on the s the company’s approach towards innovation, evaluated the impact of being a family business on its innovativeness, explored the external factors, assessed how is G. Benedikt compared to its competitors in terms of innovation and market trends that may affect the development of new products. Additionally, the research seeks to uncover potential areas of focus and opportunities for further innovation to drive growth and maintain a competitive edge within the industry.
Keywords: Porcelain Industry; Family Business; Horeca; Innovation
Thesis title: Innovation in traditional porcelain company G. Benedikt
Author: Janáková, Julie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Jurek, Martin
Opponents: Machek, Ondřej
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce se věnuje důležitosti inovací v neustále se měnícím světě, a to i v tradiční společnosti. Cílem této práce je získat komplexní představu o faktorech, které ovlivňují inovaci výrobků ve společnosti G. Benedikt, a identifikovat trendy a faktory v odvětví HoReCa, které mohou společnosti pomoci udržet si konkurenceschopnost a ziskovost i v budoucnu. Za tímto účelem autorka zpracovala přístup společnosti k inovacím, zhodnotila vliv toho, že je rodinným podnikem, na její inovativnost, prozkoumala vnější faktory, posoudila, jak je společnost G. Benedikt srovnávána se svými konkurenty z hlediska inovací a tržních trendů, které mohou ovlivnit vývoj nových výrobků. Kromě toho se výzkum snažil odhalit potenciální oblasti, na které je třeba se zaměřit, a příležitosti pro další inovace, aby se podpořil růst a udržel konkurenční náskok v rámci odvětví.
Keywords: Porcelánový průmysl; Inovace; Horeca; Rodinná firma

Information about study

Study programme: International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 12. 2022
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83120/podrobnosti

Files for download

    Last update: