Strategic analysis of a specific company

Thesis title: Strategická analýza konkrétního podniku
Author: Nelunov, Ruslan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mikan, Pavel
Opponents: Smrčka, Luboš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se věnuje strategické analýze podniku Penny Market s.r.o. Zabývá se problematikou fungování této velké maloobchodní firmy na českém trhu. Cílem práce je navrhnout strategická doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti podniku. Skládá se z úvodu, teoretické části, praktické části a závěru. V teoretické části jsou definovány základní pojmy a popsány jednotlivé nástroje strategické analýzy, mezi které patří PESTLE analýza, Porterův model pěti sil, analýza konkurence, analýza odvětví, VRIO analýza, finanční analýza a SWOT analýza. V praktické části jsou představeny základní informace o podniku a jeho činnosti. Nástroje z teoretické části jsou pak použity pro identifikaci a hodnocení příležitostí, hrozeb a silných a slabých stránek společnosti. Na konci praktické části jsou formulována doporučení pro podnik. V závěru jsou shrnuta zjištění z praktické části.
Keywords: Penny Market s.r.o.; Strategciká analýza; Maloobchod; Finanční analýza; SWOT
Thesis title: Strategic analysis of a specific company
Author: Nelunov, Ruslan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mikan, Pavel
Opponents: Smrčka, Luboš
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is devoted to the strategic analysis of Penny Market s.r.o. It deals with the functioning of a large retail company on the Czech market. The goal of the thesis is to formulate strategic recommendations for improving the company’s competitiveness. It consists of an introduction, a theory section, a practical section, and a conclusion. In the theory section, basic concepts are defined, and tools of strategic analysis are described, including PESTLE, Porter’s Five Forces, competition analysis, industry analysis, VRIO Framework, financial analysis, and SWOT analysis. The practical section presents basic information about the company and its activities. The tools from the theory section are applied to identify and evaluate the company’s opportunities, threats, strengths, and weaknesses. Recommendations for the company are formulated at the end of the practical section. The conclusion summarizes the findings of the practical section.
Keywords: Strategic analysis; Retail; Penny Market s.r.o.; Financial analysis; SWOT

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 12. 2022
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 6. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83110/podrobnosti

Files for download

    Last update: