Marketing strategy of private clinic

Thesis title: Marketingová strategie soukromé kliniky
Author: Mastná, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Oudesová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií soukromé kliniky dentální a estetické medicíny. Cílem práce je zjištění současné strategie, identifikace jejích slabých míst a vytvoření strategických doporučení. Teoretická část je zaměřena na představení marketingové analýzy a jejích metod. V praktické části je provedena situační analýza konkrétní společnosti a následně je vytvořen její marketingový mix pro konkrétní službu. Hodnocení strategie je založeno na výběru ukazatelů vhodných pro marketing podniků zdravotnictví. V závěru práce jsou shrnuta strategická doporučení vhodná k implementaci.
Keywords: situační analýza; marketingová strategie; marketingový mix; marketing ve zdravotnictví; soukromá klinika
Thesis title: Marketing strategy of private clinic
Author: Mastná, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Oudesová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor’s thesis is focused on marketing strategy of private clinic of dental and aesthetic medicine. The aim of this thesis is to determine whether current strategy is efficient, identify its weaknesses and create strategic recommendations. The theoretical part is focused on the introduction of marketing analysis and its methods. In the practical part, a situational analysis of a specific company is carried out and then its marketing mix for a specific service is created. The evaluation of the strategy is based on the selection of indicators suitable for the marketing of healthcare enterprises. At the end of the thesis, strategic recommendations suitable for implementation are summarized.
Keywords: healthcare marketing; private clinic; situational analysis; marketing strategy; marketing mix

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 11. 2022
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82914/podrobnosti

Files for download

    Last update: