The position of the selected brand in the minds of millennials

Thesis title: Pozice značky Gervais v myslích mileniálů
Author: Doanová, Thu Thuy
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Tran, Hai Yen
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce věnuje pozornost značce XYZ, jejíž primární cílovou skupinu tvoří aktivní lidé ve věku 45-60 let, tj. generace X, a v budoucnu je nahradí nynější generace Y neboli mileniálové. Cílem diplomové práce je zjistit, jaká je pozice značky XYZ v myslích mileniálů. Práce se tak rozděluje na dvě části, a to teoretickou a praktickou část. Teoretická se za pomoci odborné literatury zabývá definováním a popsáním pojmů týkajících se oblasti značky, marketingové strategie a marketingového mixu, spotřební chování spotřebitelů, vymezení generací X a Y. Praktická část čerpá jak ze sekundárního výzkumu, tak i z primárního výzkumu. První část praktické části se nejprve zaměřuje na analýzu trhu sýru v ČR, obsahem druhé části je popis současné marketingové strategie a marketingového mixu značky XYZ. Třetí část praktického dílu již čerpá z primárního výzkumu v podobě dotazníkového šetření, které zkoumá povědomí o značce, její image a vnímání marketingových aktivit dané značky v myslích mileniálů. V závěru práce je navržena upravená marketingová strategie a marketingový mix přizpůsobený nové cílové skupině.
Keywords: marketingová strategie; marketingový mix; čerstvé sýry; generace X a Y
Thesis title: The position of the selected brand in the minds of millennials
Author: Doanová, Thu Thuy
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Tran, Hai Yen
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the brand XYZ, a fresh cheese brand, whose primary target group consists of active individuals aged 45-60, i.e. Generation X, who will be replaced by the current Generation Y in the future. The aim of the thesis is to determine the position of the brand XYZ in the minds of millennials. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part, using literature, defines and describes concepts related to brand, marketing strategy, marketing mix, consumer behavior, and the definition of Generations X and Y. The practical part draws on both secondary and primary research. The first part focuses on analyzing the cheese market in the Czech Republic, while the second part describes the current marketing strategy and marketing mix of the brand XYZ. The third part draws on primary research in the form of a questionnaire survey that examines millennials' awareness of the brand, its image, and how they perceive the brand's marketing activities. Finally, an adapted marketing strategy and marketing mix tailored to the new target group are proposed in the conclusion of the thesis.
Keywords: fresh cheese; generation X and Y; marketing mix; marketing strategy

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 10. 2022
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 6. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82466/podrobnosti

Files for download

    Last update: