Marketing strategy of a selected company

Thesis title: Marketingová strategie vybrané firmy
Author: Deutsch, Sarah
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Vodáková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je navrhnout efektivní marketingovou strategii pro společnost JZT Ferments za účelem zlepšit povědomí o značce a její rozpoznatelnost na trhu. V teoretické části budou definovány klíčové pojmy jako marketing, marketingový mix a strategická analýza. V praktické části budou provedeny analýzy okolí společnosti pomocí Porterovy analýzy 5 sil, PESTLE analýzy a SWOT analýzy. Na základě informací z provedených analýz, hloubkových rozhovorů s majiteli a ankety na výběr nového loga bude navržena nová marketingová strategie. V závěru práce budou uvedeny konkrétní návrhy a doporučení, které by společnost měla podniknout k dosažení lepší pozice na trhu.
Keywords: Marketing; Marketingová strategie; Marketingový mix
Thesis title: Marketing strategy of a selected company
Author: Deutsch, Sarah
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Vodáková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to propose an effective marketing strategy for JZT Ferments in order to improve brand awareness and market recognition. The theoretical part will define key terms such as marketing, marketing mix and strategic analysis. In the practical part, the company's surroundings will be analysed using Porter's 5 forces analysis, PESTLE analysis and SWOT analysis. Based on the information from these analyses, in-depth interviews with owners and a survey for the selection of a new logo, a new marketing strategy will be proposed. The thesis will be concluded with specific suggestions and recommendations that the company should take to achieve a better market position.
Keywords: Marketing; Marketing mix; Marketing strategy

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 10. 2022
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 31. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82263/podrobnosti

Files for download

    Last update: