Analysis of fitness center‘s image and pricing policy

Thesis title: Analýza cenové politiky a image fitnes centra
Author: Zhukov, Ilya
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza image a cenové politiky fitness centra John Reed a zhodnocení faktorů, které mají vliv na jeho chování na trhu. Práce sestává z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou popsány nástroje, pomocí kterých jsem prováděl výzkum. Praktická část se zabývá zkoumáním faktorů, které mají vliv na cenovou politiku a image společnost pomocí PESTEL analýzy a segmentace, analýzou image prováděné pomocí dotazníku a pohovorů. Výsledkem práce je posouzení chování společnosti na trhu, správnosti volby cenové politiky a image u potenciálních, stálých i bývalých zákazníků a u konkurence.
Keywords: Cenová politika; Reputace; Image; Ceny; Segmentace
Thesis title: Analysis of fitness center‘s image and pricing policy
Author: Zhukov, Ilya
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Tahal, Radek
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyze the image and pricing policy of John Reed fitness center and evaluate the factors that influence its behavior on the market. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part describes the tools that will be used to conduct the research. The practical part deals with the research of factors that influence company’s pricing policy and image using PESTEL analysis and segmentation, as well as image analysis using questionnaire and interviews. The result of the work is the assessment of company's market behaviour, the correctness of the choice of pricing policy and image, that potential, actual and ex customers and competitors hold on this organization.
Keywords: Image; Pricing; Segmentation; Reputation; Pricing policy

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2022
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 31. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82233/podrobnosti

Files for download

    Last update: