Analysis of consumer attitudes towards hearing aids

Thesis title: Analýza postoja spotrebiteľov k načúvacím prístrojom
Author: Moškurják, Tim
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Praus, Lukáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce je analyzovať postoj spotrebiteľov k načúvacím prístrojom za pomoci analýzy výsledkov z dotazníkového šetrenia a rozhovoru s odborníkom na starostlivosť o sluch. Syntéza výsledkov uvedených analýz priniesla viacero prekvapivých záverov o používateľoch načúvacích prístrojov, no tiež potvrdila niektoré z predpokladov. Spolu s teoretickým základom vychádzajúcim z rešerši literatúry zameranej na skúmanú problematiku straty sluchu a marketingu v oblasti načúvacích prístrojov, tak bol vytvorený teoreticko-praktický základ pre zostavenie odporúčaní na tvorbu marketingovej stratégie pre spoločnosti pôsobiace na stále rozvíjajúcom sa trhu načúvacích prístrojov ktorý, ako sa ukázalo, predstavuje veľký potenciál rastu.
Keywords: marketing v oblasti zdravotnej starostlivosti ; načúvacie prístroje; marketing; strata sluchu
Thesis title: Analysis of consumer attitudes towards hearing aids
Author: Moškurják, Tim
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Praus, Lukáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse consumer attitudes towards hearing aids by analysing the results from a questionnaire survey and an interview with a hearing care professional. The synthesis of the results from these analyses yielded a number of surprising conclusions about hearing aid users, but also confirmed some of the assumptions. Together with the theoretical basis based on the literature research on the studied matter of hearing loss and hearing aid marketing, a theoretical and practical basis was thus established for creating a list of recommendations applicable for the development of a marketing strategy of companies operating in the ever-evolving hearing aid market which, as it turned out, represents a great potential for growth.
Keywords: marketing; hearing aids; hearing loss; healthcare marketing
Thesis title: Analýza postoja spotrebiteľov k načúvacím prístrojom
Author: Moškurják, Tim
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Praus, Lukáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analyzovat postoje spotřebitelů ke nasluchadlům na základě výsledků dotazníkového šetření a rozhovoru s odborníkem na starostlivost o sluch. Syntéza výsledků těchto analýz přinesla řadu překvapivých závěrů o uživatelích nasluchadel, ale také potvrdila některé předpoklady. Spolu s teoretickým základem vycházejícím z rešerše literatury k problematice ztráty sluchu a marketingu nasluchadel tak byl vytvořen teoretický a praktický základ pro sestavení doporučení pro vypracování marketingové strategie pro společnosti působící na stále se rozvíjejícím trhu nasluchadel, který, jak se ukázalo, představuje velký potenciál růstu.
Keywords: marketing ve zdravotnictví; nasluchadla; marketing; ztráta sluchu

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 6. 2022
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 7. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81001/podrobnosti

Files for download

    Last update: