Possibilities of managing the marketing department of AIESEC Praha

Thesis title: Možnosti řízení marketingového oddělení AIESEC
Author: Havrylova, Yuliia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Tsybyktarov, Aldar
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zaměřuje na odhalení nevyužitého potenciálu marketingového oddělení v AIESEC Praha. Cílem práce je odhalit, jak by AIESEC mohla zefektivnit činnost marketingového oddělení, a také zjistit, jak zlepšit strategii a komunikaci organizace, která posílí image AIESEC. V teoretické části se autor zabývá základními pojmy a koncepty marketingového strategického řízení, marketingovým holistickým konceptem a specifikami marketingu pro neziskové organizace. Praktická část se zaměřuje na identifikaci problémů v marketingovém oddělení AIESEC Praha prostřednictvím naturalistického pozorování, polostrukturovaných rozhovorů a analýzy elektronických zdrojů. SWOT analýza byla provedena k shrnutí zjištění výzkumu. Z výsledků výzkumu vyplývá, že některým setkáním chyběly jasně definované další kroky a cíle a že nedostatečné měření výsledků, nedostatečná míra vzdělaní, neúplná dokumentace a několik dalších problémů zpomalují činnost a rozvoj marketingového oddělení AIESEC Praha. Naopak organizační kultura byla zjištěna jako hlavní motivátor pro setrvání vorganizaci. Doporučení zahrnují spolupráci s organizací #HolkyZMarketingu, rozšíření a přechod na jinou platformu marketingové databáze a mentoringový program s absolventy AIESEC Praha.
Keywords: marketing; AIESEC; nezisková organizace
Thesis title: Possibilities of managing the marketing department of AIESEC Praha
Author: Havrylova, Yuliia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Tsybyktarov, Aldar
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the untapped potential of the marketing department in AIESEC Praha. The aim of the thesis is to reveal how AIESEC Praha could make the marketing department more effective and to find out how to improve the strategy and communication of the organization to strengthen the image of AIESEC. In the theoretical part, the author deals with the basic terms and concepts of marketing strategic management, marketing holistic concept and specifics of marketing for non-profit organizations. The practical part focuses on the identification of problems in the marketing department of AIESEC Praha through naturalistic observation, semi-structured interviews, and analysis of electronic resources. A SWOT analysis was conducted to summarize the research findings. The research findings show that some meetings lacked clearly defined next steps and objectives, and that inadequate measurement of results, lack of education, incomplete documentation, and several other problems slow down the activities and development of the marketing department of AIESEC Praha. On the other hand, organizational culture was identified as the main motivator for staying in the organization. Author’s recommendations include cooperation with #HolkyZMarketingu, expanding and switching to a different marketing database platform, and a mentoring program with AIESEC Praha alumni.
Keywords: Marketing; AIESEC; nonprofit organization

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 5. 2022
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 31. 5. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80787/podrobnosti

Files for download

    Last update: