Strategic analysis of Bidfood Czech Republic s.r.o

Thesis title: Strategická analýza společnosti Bidfood Czech Republic s.r.o
Author: Naizabek, Ali-Ashina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Smrčka, Luboš
Opponents: Kubálek, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na provedení strategické analýzy společnosti Bidfood Czech Republic s.r.o., jednoho z největších velkoobchodů s potravinami v České republice. Práce zahrnuje: analýzu profilu společnosti, hodnocení vnějšího prostředí (PESTEL analýza, analýza odvětví, analýza konkurence, Porterova analýza) s následným hodnocením vnitřní situace a schopností společnosti (analýza zdrojů VRIO, finanční analýza, hodnocení hodnotového řetězce). Nástroj SWOT sloužil ke kombinování získaných poznatků o silných stránkách a příležitostech společnosti, jakož i o slabých stránkách a hrozbách. Bylo zjištěno, že společnost má silnou strategickou pozici a je schopna čelit kritickým hrozbám díky dost jedinečné obchodní strategii a interním zdrojům. Společnost je stále náchylná k některým typům hrozeb. Na základě analýzy práce navrhuje různé doporučeni pro Bidfood Czech Republic s.r.o.
Keywords: Gastronomie; Bidfood Czech Republic; Velkoobchod; Strategická analýza
Thesis title: Strategic analysis of Bidfood Czech Republic s.r.o
Author: Naizabek, Ali-Ashina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Smrčka, Luboš
Opponents: Kubálek, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on strategic analysis of Bidfood Czech Republic s.r.o., a leading wholesaler and manufacturer for the gastronomic sector in the Czech Republic. The study includes: analysis of the company's profile, evaluation of the external environment (PESTEL analysis, segment analysis, competitor analysis, Porter analysis) with subsequent evaluation of the internal situation and capabilities of the company (resource analysis VRIO, financial analysis, value chain assessment). In addition, SWOT analysis served as a tool to combine findings learned about the company's strengths and opportunities, as well as weaknesses and threats. The study found that the company is in a strong strategic position and is able to face critical threats thanks to its´ unique business strategy and internal resources. The company is still susceptible to some types of threats. Based on the analysis, various recommendations will be written for Bidfood Czech Republic s.r.o.
Keywords: Bidfood Czech Republic; Strategic analysis; Gastronomy; Wholesale

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2022
Date of submission: 15. 5. 2023
Date of defense: 5. 6. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78278/podrobnosti

Files for download

    Last update: