Product placement and its legal aspects

Thesis title: Product placement a jeho právní aspekty
Author: Antonova, Antonina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boháček, Martin
Opponents: Winter, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce upravuje problematiku product placementu v České republice a jeho právní aspekty. Product placement je rozebrán jak z hlediska marketingového, tak i z právní stránky. Práce se zabývá právními předpisy, jejichž ustanovení dopadají na product placement. Dále jsou uvedeny příklady výskytu product placementu v české právní praxi. Autorka uvádí své vlastní návrhy a doporučení úpravy této problematiky.
Keywords: Product placement; Umístění produktu; Skrytá reklama
Thesis title: Product placement and its legal aspects
Author: Antonova, Antonina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boháček, Martin
Opponents: Winter, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the issue of product placement and its legal aspects in the Czech republic. It analyses all the legal regulations, which strike upon product placement. The thesis also contains real law cases and two examples of contracts in this field. The author presents her own proposals and recommendations of how should product placement be regulated.
Keywords: Legal aspects; Surreptitious advertisement; Product placement

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 6. 2007
Date of submission: 6. 9. 2008
Date of defense: 9. 9. 2008
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/3892/podrobnosti

Files for download

    Last update: