Tato diplomová práce se zabývá záznamem z jednání v oblasti pojišťovnictví. Její primární cíl spočívá ve zhodnocení efektivity záznamu z jednání ve smyslu plnění jeho základního cíle, kterým je ochrana zájmů zákazníka. První část práce se zabývá teoretickými východisky, obsaženými zejména v právních předpisech upravujících distribuci pojištění. Na tato východiska navazuje empirická část, která je zaměřena na praktický přístup tří hlavních skupin subjektů, kterých se pravidla distribuce pojištění... show full abstractTato diplomová práce se zabývá záznamem z jednání v oblasti pojišťovnictví. Její primární cíl spočívá ve zhodnocení efektivity záznamu z jednání ve smyslu plnění jeho základního cíle, kterým je ochrana zájmů zákazníka. První část práce se zabývá teoretickými východisky, obsaženými zejména v právních předpisech upravujících distribuci pojištění. Na tato východiska navazuje empirická část, která je zaměřena na praktický přístup tří hlavních skupin subjektů, kterých se pravidla distribuce pojištění týkají, tedy České národní banky, distributorů a zákazníků. Zabývá se konkrétně dohledem České národní banky nad distribucí pojištění a případnými udělovanými sankcemi, praktickou podobou záznamu z jednání u několika samostatných zprostředkovatelů pojištění a povědomím zájemců o pojištění o záznamu z jednání. V závěru je autorkou také navržena reakce na zjištěné nedostatky. |