The influence of the bio-label on consumer evaluation of the product

Thesis title: Vliv bio-labelu na spotřebitelské hodnocení produktu
Author: Volemanová, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Závodný Pospíšil, Jan
Opponents: Sabolovič, Mojmír
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou faktorů ovlivňující spotřebitele při rozho-dování mezi produkty s označením bio. Jejím cílem je objasnit jaké faktory, působící na spotřebitele, jsou ty nejstěžejnější zejména z teorie typologie spotřebitele. Předmětem výzkumu je produkt určený k okamžité spotřebě řadí se mezi produkty nižší cenové hladiny. Předmětem zkoumání je bio čokoláda. Literární rešerše prezentu-je témata zabývající typologií spotřebitele či značením bio. V rámci empirické části prá-ce jsou zpracována data získaná z dotazníkového šetření a experimentu. Záměrem je identifikovat ty faktory, které jsou rozhodující pro výběr tohoto specifického produktu. V rámci zpracování dat byla využita deskriptivní statistika (absolutní a relativní čet-nost jednotlivých znaků proměnných, charakteristiky polohy, směrodatná odchylka).
Keywords: bio-label; faktory ovlivňující chování spotřebitele; spotřebitelské chování
Thesis title: The influence of the bio-label on consumer evaluation of the product
Author: Volemanová, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Závodný Pospíšil, Jan
Opponents: Sabolovič, Mojmír
Thesis language: Česky
Abstract:
This Thesis focuses on the issue of factors influencing consumers' decision-making process when buying products with Bio labels. Its’ goal is to clarify which factors influencing the consumers are the most crucial, especially from the consumer typology point of view. The subject of the research is a product intended for immediate consumption, which categorizes among lower price range products, in this case - Bio chocolate. The literary analysis presents the topics of consumer typology or Bio labeling. The Empirical part of the Thesis presents the outcomes of analyzed data gathered via questionnaires and experiment, with the goal of identifying those factors that are decisive while choosing this specific type of product. The gathered data were analyzed using the descriptive statistics (absolute and relative frequency of individual variable characters, position characteristics, standard deviation).
Keywords: consumer behavior; bio-label; factors influencing consumer behavior

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 10. 2021
Date of submission: 23. 6. 2023
Date of defense: 22. 8. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78292/podrobnosti

Files for download

    Last update: