Consumer behavior and the online holiday: An analysis of user experience and factors influencing choice

Thesis title: Spotřebitelské chování a online dovolená: Analýza uživatelského zážitku a faktorů ovlivňujících výběr
Author: Srbová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Závodná, Lucie Sára
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním ve vztahu k výběru dovolené na internetu a analýzou uživatelského zážitku při jejím výběru. Pro vhled do tématu jsou v práci přiblíženy faktory ovlivňující chování spotřebitelů online i offline a ro-zebrán průběh kupního rozhodovacího procesu. Cílem práce je zhodnotit uživatel-skou zkušenost uživatelů na konkrétní webové stránce vybrané cestovní kanceláře a zjistit, jak vybrané faktory ovlivňují výběr dovolené. Pro splnění cíle je použita metoda eye-trackingové analýzy, která zkoumá chování respondentů na webové stránce a jejich uživatelskou zkušenost, v kombinaci s dotazníkovým šetřením. Vý-sledky šetření eye-trackingovou metodou jsou prezentovány pomocí gaze plotů. Na základě výsledků práce jsou formulována doporučení, která mohou být přínosem pro danou cestovní kancelář, jež byla předmětem výzkumu.
Keywords: Spotřebitelské chování; Kupní rozhodovací proces; Uživatelská zkušenost; Eye-tracking
Thesis title: Consumer behavior and the online holiday: An analysis of user experience and factors influencing choice
Author: Srbová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Závodná, Lucie Sára
Opponents: Musil, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with consumer behaviour in relation to the choice of holidays on the Internet and the analysis of the user's experience when choosing a holiday. For insight into the topic, the thesis presents the factors influencing consumer behaviour both online and offline and discusses the course of the purchase decision process. The aim of the thesis is to evaluate the user-experience of users on a specific website of a selected travel agency and to find out how the selected factors influence the choice of a holiday. To achieve the objective, eye-tracking analysis method is used to examine the respondents' website behaviour and user experience, combined with a questionnaire survey. The results of the eye-tracking survey method are presented using gaze plots. Based on the results of the work, recommendations are formulated that can be beneficial to the travel agency under study.
Keywords: Purchase decision-making process; Eye-tracking; Consumer behaviour; User experience

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 10. 2020
Date of submission: 25. 6. 2023
Date of defense: 24. 8. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74588/podrobnosti

Files for download

    Last update: