Evaluation of internal communication in a rapidly growing company

Thesis title: Zhodnocení interní komunikace v rychle rostoucí firmě
Author: Fučík, Jiří
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Křečková Kroupová, Zuzana
Opponents: Fárová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením stylu interní komunikace ve vybrané rostoucí IT společnosti a její efektivitou. První část práce obsahuje teoretický popis principů interní komunikace s výčtem nejpoužívanějších kanálů a nástrojů a jejich vhodné použití s popisem nových trendů. Druhá část je věnována profilu firmy a její firemní kultuře v kontextu stylu interní komunikace. V třetí části práce autor pomocí polostrukturovaných rozhovorů s dvěma skupinami manažerů zkoumá stav interní komunikace ve zvolené firmě a porovnává vnímání komunikace těchto dvou skupin managementu. Pomocí dotazníkového šetření konfrontuje zjištěné výsledky s názorem všech zaměstnanců firmy. V závěru práce prezentuje autor doporučení zefektivnění interní komunikace na základě zjištěného stavu a teoretických předpokladů.
Keywords: interní komunikace; strategie interní komunikace; komunikační kanály; komunikační nástroje; komunikační dovednosti; trendy
Thesis title: Evaluation of internal communication in a rapidly growing company
Author: Fučík, Jiří
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Křečková Kroupová, Zuzana
Opponents: Fárová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis deals with the evaluation of the style of internal communication in a selected growing IT company and its effectiveness. The first part of the thesis contains a theoretical description of the principles of internal communication with a list of the most used channels and tools and their appropriate use with a description of new trends. The second part is devoted to the profile of the company and its corporate culture in the context of the style of internal communication. In the third part of the work, the author uses semi-structured interviews with two groups of managers to examine the state of internal communication in the selected company and compare the perception of communication between these management groups. Using a questionnaire survey, he confronts the results found with the opinion of all the company's employees. At the end of the work, the author presents recommendations for streamlining internal communication based on the established state and theoretical assumptions.
Keywords: internal communication; internal communication strategy; communication channels; communication tools; communication skills; trends

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 9. 2021
Date of submission: 28. 6. 2023
Date of defense: 13. 9. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77755/podrobnosti

Files for download

    Last update: