Role of culture in the international expansion of IKEA

Thesis title: Role of culture in the international expansion of IKEA
Author: Pichugina, Daria
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Semenenko, Vadim
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
The role of corporate culture and brand in the international expansion of companies is crucial. It emphasizes the significance of a strong, recognizable brand that resonates with people globally. IKEA serves as an exemplary company that has achieved international success through its strong corporate culture. Being the world's largest furniture retailer, IKEA's expansion into 62 countries highlights the importance of a well-established company culture. The the aim of this work is to explore the significance of company culture and brand in international expansion, with a specific focus on developing a model for IKEA's adaptation to the Brazilian market. The thesis aims to provide insights and a framework for effectively expanding and adapting IKEA's cultural aspect to align with the preferences and values of the local population in Brazil.
Keywords: Brand; Brand Internalization; Brazilian Market; Culture ; IKEA; Brazil
Thesis title: Role kultury při mezinárodním rozšiřování společnosti IKEA
Author: Pichugina, Daria
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Semenenko, Vadim
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
Role firemní kultury a značky při mezinárodním rozšiřování společností je klíčová. Zdůrazňuje význam silné a rozpoznatelné značky, která oslovuje lidi po celém světě. Společnost IKEA slouží jako vynikající příklad firmy, která dosáhla mezinárodního úspěchu díky své silné firemní kultuře. Jako největší prodejce nábytku na světě představuje expanze IKEA do 62 zemí význam dobře zakotvené firemní kultury. Cílem této práce je zkoumat význam firemní kultury a značky při mezinárodním rozšiřování, s důrazem na vytvoření modelu adaptace společnosti IKEA na brazilský trh. Práce si klade za cíl poskytnout vhledy a rámec pro úspěšné rozšíření a adaptaci kulturního aspektu IKEA, který bude vyhovovat preferencím a hodnotám místního obyvatelstva v Brazílii.
Keywords: Internacionalizace Značky; IKEA; Brazílie; Brazilský Trh; Kultura; Značka

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 9. 2022
Date of submission: 29. 6. 2023
Date of defense: 12. 9. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81860/podrobnosti

Files for download

    Last update: