The Modes of Entry of DM-Drogerie Markt into the Turkish Market

Thesis title: The Modes of Entry of DM-Drogerie Markt into the Turkish Market
Author: Abbasov, Rahman
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Šípková, Martina
Thesis language: English
Abstract:
In my thesis, main idea is choosing appropriate mode of entry into Turkish market for the name of DM Drogerie markt. In order to interpret the best conclusion, I used factors, selection process, some strategies, modes of entries, about DM and its market position, PEST, SWOT and some more methots.
Keywords: International market; Entry mode; Drogerie markt; Franchising; Joint ventures
Thesis title: Způsoby vstupu DM-Drogerie Markt na turecký trh
Author: Abbasov, Rahman
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Šípková, Martina
Thesis language: English
Abstract:
V mé diplomové práci je hlavní myšlenkou vybrat vhodný způsob vstupu na turecký trh pro společnost DM-Drogerie Markt Pro interpretaci nejlepšího závěru jsem použil faktory, výběrový proces, některé strategie, způsoby vstupu, o DM a jeho pozici na trhu, PEST, SWOT a některé další metody
Keywords: Mezinárodní trh; Společné podniky; Drogerie markt; Kosmetický a zdravotní sektor; Vývozní

Information about study

Study programme: International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 9. 2022
Date of submission: 30. 6. 2023
Date of defense: 4. 9. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81868/podrobnosti

Files for download

    Last update: