The impact of social media on B2B brands

Thesis title: The impact of social media on B2B brands
Author: Blatská, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Kalmár, Jakub
Thesis language: English
Abstract:
The thesis is focused on B2B branding and what impact social media have on B2B branding. The theoretical part is divided into two parts. In the first part, the concept of B2B branding, the role of B2B brands, B2B brand architecture and building a B2B brand are explained. The second part includes the topics social media used in B2B branding, the usage of multiple social media platforms and the use of social media in B2B branding. The practical part of the thesis focuses on the research of the use and influence of social media in brand building through in-depth interviews and subsequent evaluation of the research results.
Keywords: social media; B2B branding ; B2B brand; B2B brand building; B2B brand architecture; social media in B2B branding; LinkedIn; Facebook; Instagram; Twitter; YouTube; in-depth interviews
Thesis title: Vliv sociálních médií na B2B značky
Author: Blatská, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Kalmár, Jakub
Thesis language: English
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na B2B branding a jeho vztah k sociálním médiím. Teoretická část je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá vysvětlením konceptu B2B branding, role B2B značek, architektury B2B značky a procesem budování B2B značky. Druhá část se zaměřuje na téma využívání sociálních médií v B2B brandingu, včetně používání různých platforem sociálních médií a strategií pro sociální média v B2B brandingu. Praktická část práce se zaměřuje výzkum užívání a vlivu sociálních médií při budování značky pomocí hloubkových rozhovorů a následné vyhodnocení výsledků výzkumu.
Keywords: B2B branding ; B2B značka; budování B2B značky; architektura B2B značky; sociální média; sociální média při používání B2B značky; LinkedIn; Facebook; Instagram; Twitter; YouTube; hloubkové rozhovory

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 9. 2022
Date of submission: 30. 6. 2023
Date of defense: 4. 9. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81820/podrobnosti

Files for download

    Last update: