Social media marketing strategy of bodymind.store

Thesis title: Marketingová strategie bodymind.store na sociálních sítích
Author: Roubíčková, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Knížová, Nikola
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou strategií na sociálních sítích Facebook a Instagram, a to především z pohledu e-shopů. Cílem této práce bylo zmapovat jaké možnosti obě sociální sítě nabízí a jak je ideálně využít při plánování marketingových aktivit a posbírané znalosti uplatnit na konkrétním příkladu, kterým byl e-shop se sportovním vybavením (převážné podložkami na cvičení). K dosažení cíle práce bylo provedeno dotazníkové šetření veřejnosti soustředěné na potřeby uživatelů Facebooku a Instagramu v případě e-shopových profilů, dále pak obsahová analýza účtů konkrétního e-shopu, osobní rozhovor se zakladatelkou e-shopu a závěrečná SWOT analýza pro nadefinování návrhů na vylepšení. Celkově bylo zjištěno že sledovaný e-shop má dobře nastavenou marketingovou strategii, kterou je ale možné určitými způsoby vylepšit a patřičné kroky tato diplomová práce navrhuje.
Keywords: e-shop; marketingová strategie; Facebook; Instagram; sociální sítě
Thesis title: Social media marketing strategy of bodymind.store
Author: Roubíčková, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Knížová, Nikola
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with marketing strategy on the social networks Facebook and Instagram, especially from the point of view of e-shops. The aim of this work was to map the possibilities offered by both social networks and how to ideally use them when planning marketing activities and to apply the collected knowledge to a specific example, which was an e-shop with sports equipment (mainly exercise mats). To achieve the goal of the work, a questionnaire survey of the public focused on the needs of Facebook and Instagram users in the case of e-shop profiles was carried out, followed by a content analysis of the accounts of a specific e-shop, a personal interview with the founder of the e-shop and a final SWOT analysis to define suggestions for improvement. Overall, it was found that the monitored e-shop has a well-set marketing strategy, which, however, can be improved in certain ways, and proper steps are proposed in this diploma thesis.
Keywords: marketing strategy; social media; Facebook; e-shops; Instagram

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2022
Date of submission: 30. 6. 2023
Date of defense: 4. 9. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81640/podrobnosti

Files for download

    Last update: