Design of marketing campaign for the nonprofit organization Zachraň jídlo

Thesis title: Návrh marketingové kampaně pro neziskovou organizaci Zachraň jídlo
Author: Páleníková, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Strejcová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problémem plýtvání potravinami. Cílem práce je vytvoření návrhu marketingové neplýtvací kampaně pro neziskovou organizaci Zachraň jídlo pro jednotlivé generace X, Y, Z. Teoretická část se věnuje definování základních pojmů, jako je marketingová kampaň, marketingový mix, charakteristiky jednotlivých generací, jsou zde však uvedeny i základní statistky ohledně plýtvání potravinami. Součástí teoretické části práce jsou i příklady zahraničních neplýtvacích kampaní. V praktické části je představená nezisková organizace Zachraň jídlo. Použitou metodikou v práci bude kvantitativní dotazníkové šetření, analýza současné komunikace organizace Zachraň jídlo a analýza komunikace podobných zahraničních neziskových organizací. V závěru jsou zodpovězeny stanovené výzkumné otázky a na základě výzkumu jsou uvedeny návrhy neplýtvacích kampaní pro Zachraň jídlo pro jednotlivé generace X, Y a Z.
Keywords: Plýtvání potravinami; Chování spotřebitelů; Nezisková organizace
Thesis title: Design of marketing campaign for the nonprofit organization Zachraň jídlo
Author: Páleníková, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Strejcová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis focuses on the problem of food waste. The aim of the thesis is to design a marketing campaign for the nonprofit organization Zachraň jídlo for each of the generations X, Y and Z. The theoretical part is devoted to defining basic concepts such as marketing campaign, marketing mix, characteristics of each generation, as well as basic statistics regarding food waste. The practical part introduces the nonprofit organisation Zachraň jídlo. The methodology used in the thesis will be a quantitative questionnaire survey, an analysis of the current communication of Zachraň jídlo and an analysis of the communication of similar foreign nonprofit organizations. In the conclusion, based on the research and on the answered set research questions, the suggestions of a non-wasteful campaign for each of the generations are being proposed.
Keywords: Consumer behaviour; Nonprofit organization; Food waste

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 2. 2022
Date of submission: 30. 6. 2023
Date of defense: 6. 9. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79705/podrobnosti

Files for download

    Last update: