Comparison of marketing strategies of Sportisimo and Decathlon retail chains and proposal for their improvement

Thesis title: Komparace marketingové strategie retailingových řetězců Sportisimo a Decathlon a návrh na jejich vylepšení
Author: Dostál, Adam
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je předložit návrhy na zlepšení současných marketingových strategií společností Decathlon a Sportisimo na základě provedených analýz a výsledků vlastního terénního šetření. Práce je strukturována do čtyř kapitol a několika podkapitol. První kapitola je věnována rešerši současného vědeckého poznání zejména v oblasti retail marketingu. Druhá kapitola předkládá závěry aplikovaných analýz. Třetí kapitola obsahuje výsledky dotazníkového šetření. Závěrečná kapitola sestává z doporučení na zlepšení současných marketingových strategií předmětných podniků a závěru.
Keywords: marketingový mix; komunikační mix; retail marketing; marketing; Decathlon; Sportisimo
Thesis title: Comparison of marketing strategies of Sportisimo and Decathlon retail chains and proposal for their improvement
Author: Dostál, Adam
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor's thesis aims to provide recommendations for improving Decathlon's and Sportisimo's marketing strategies based on market research findings and applied analysis results. The thesis is structured within four chapters and several sub-chapters. The first chapter is dedicated to a literature overview of the retail marketing field. The second chapter presents the results of the applied analysis. The third chapter consists of the market research findings. The last chapter provides a list of recommendations for improving the retailers' marketing strategies.
Keywords: Retail marketing; Decathlon; Marketing mix; Communication mix; Marketing; Sportisimo

Information about study

Study programme: Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 2. 2022
Date of submission: 30. 6. 2023
Date of defense: 5. 9. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79672/podrobnosti

Files for download

    Last update: