Marketing research in B2B

Thesis title: Marketingový výskum v B2B
Author: Pipová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Přibová, Marie
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca pozostáva zo štyroch kapitol. Prvá predstavuje Business-to-Business trh a porovnáva jeho prístup k zákazníkom s prístupom na trhu spotrebiteľskom. V tejto kapitole sa ďalej venujem najnovším trendom a špecifikám farmaceutického oboru. V druhej kapitole sa venujem marketingovému výskumu a jeho rôznym spôsobom realizácie. Ďalšia kapitola tento marketingový výskum predstavuje v súvislosti s B2B trhom. Posledná kapitola predstavuje praktickú časť diplomovej práce. Najprv v nej uvádzam dôvody, ktoré má viedli tento výskum zrealizovať a následne jeho hlavný cieľ a hypotézy. Nechýba taktiež popis priebehu výskumu a jeho najdôležitejšie závery a metodické poučenia.
Keywords: Farmaceutický obor; Marketingový výskum; Business-to-Business
Thesis title: Marketingový výzkum v B2B
Author: Pipová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Přibová, Marie
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se skládá ze čtyř kapitol. První představuje Business-to-Business trh a porovnává jeho přístup k zákazníkům s přístupem na spotřebitelský trh. V této kapitole se dále věnuji nejnovějším trendům a specifikům farmaceutického oboru. V druhé kapitole se věnuji marketingovému výzkumu a jeho různým způsobům realizace. Další kapitola tento marketingový výzkum představuje v souvislosti s B2B trhem. Poslední kapitola představuje praktickou část diplomové práce. Nejdříve v ní uvádím důvody, které mě vedly tento důvod zrealizovat a následně jeho hlavní cíl a hypotézy. Nechybí ale ani popis průběhu výzkumu a jeho nejdůležitější závěry a metodická poučení.
Keywords: Marketingový výzkum; Farmaceutický obor; Business-to-Business
Thesis title: Marketing research in B2B
Author: Pipová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Přibová, Marie
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The Diploma Thesis consists of four chapters. The first one describes B-2-B market and compare its approach to the customers with its approach to the consumers' market. Further this chapter describes the latest trends and specifics of the pharmaceutical field. The second chapter describes the marketing research and its various ways of realization. The following chapter depicts this marketing research in connection with the B-2-B market. The last chapter is the practice part of the thesis. Firstly there are the reasons that led me to realize this research. Then the main goal and the hypothesis are mentioned. The description of the researches course, its main summaries and the methodical edifications are not absent as well.
Keywords: Pharmaceutical field; Business-to-Business; Marketing research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 5. 2008
Date of submission: 17. 12. 2008
Date of defense: 28. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16132/podrobnosti

Files for download

    Last update: