Marketing Strategy of Bvlgari

Thesis title: Marketing Strategy of Bvlgari
Author: Mursalova, Leyli
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Šípková, Martina
Thesis language: English
Abstract:
My thesis is focused on analyzing the marketing strategy of “Bulgari.” The thesis is divided into theoretical and practical (analytical) sections. The first section outlines the theoretical methods that are advised for use in creating a marketing plan. The practical part will concentrate on choosing the best marketing plan for a product launch that the business should employ. This thesis will be based on primary and desk research regarding the current market size, competitors, and most recent market trends. The aim of my thesis is to describe the ways of marketing improvement of the company “Bulgari,” thus revealing their advantages and disadvantages in order to make a proper choice.
Keywords: PEST analysis; Brand positioning ; Marketing analysis; SWOT analysis
Thesis title: Marketingová Strategie Bvlgari
Author: Mursalova, Leyli
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Šípková, Martina
Thesis language: English
Abstract:
Moje práce je zaměřena na analýzu marketingové strategie "Bulgari". Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou (analytickou) část. První část popisuje teoretické metody, které jsou doporučeny pro použití při vytváření marketingového plánu. Praktická část se zaměří na výběr nejlepšího marketingového plánu pro uvedení produktu na trh, který by měl podnik použít. Tato práce bude založena na primárním analyzu a výzkumu od stolu týkajícím se současné velikosti trhu, konkurence a nejnovějších trendů na trhu. Cílem mé práce je popsat způsoby marketingového zlepšování společnosti "Bulgari", a tím odhalit jejich výhody a nevýhody, aby bylo možné správně zvolit.
Keywords: Marketingová analýza; Brand positioning ; PEST analýza; SWOT analýza

Information about study

Study programme: International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 9. 2022
Date of submission: 14. 7. 2023
Date of defense: 4. 9. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81869/podrobnosti

Files for download

    Last update: