Consumer behavior of luxury watch buyers in the pre-purchase phase of the customer journey in Germany

Thesis title: Consumer behavior of luxury watch buyers in the pre-purchase phase of the customer journey in Germany
Author: Möstl, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štěrbová, Ludmila
Opponents: -
Thesis language: English
Abstract:
The prevailing thesis deals with the consumer behavior of luxury watch buyers in Germany during the pre-purchase phase with special focus on digital touchpoints. The aim is to provide a catalogue of measures as recommendation to action to reach the target audience with the right combination of touchpoints. Theory suggests that throughout the whole customer journey consumers encounter contact points with the brand, therefore it is critical for companies to uncover what consumers expect and desire at each point. However, the challenge is to discover the touchpoints that have the biggest positive impact for the brand on the customer to deploy the right resources and disinvest irrelevant ones. The chosen research method on which this master thesis is based on is a secondary literature review supported by a quantitative empirical study in cooperation with the market research agency Responsio GmbH, comprising a sample size of 196 cases. One of the most important findings is that the encountering of touchpoints, occasionally and purposely, has an impact on the mode of purchase (online or offline). It is recommended to invest in magazines (predominantly opinion-formulating) and newspapers as they create the most relevant digital and analogue touchpoints with the potential customers.
Keywords: luxury watch industry; pre-purchase phase; digital touchpoints; consumer behavior
Thesis title: SPOTŘEBITELSKÉ CHOVÁNÍ KUPUJÍCÍCH LUXUSNÍCH HODINEK V PŘEDNÁKUPNÍ FÁZI V NĚMECKU
Author: Möstl, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štěrbová, Ludmila
Opponents: -
Thesis language: English
Abstract:
Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním kupujících luxusních hodinek v Německu během přednákupní fáze se zaměřením na digitální dotykové body. Cílem je poskytnout seznam opatření a doporučení pro oslovení cílové skupiny pomocí správné kombinace kontaktních bodů. Teorie naznačuje, že během celé zákaznické cesty se spotřebitelé setkávají s kontaktními body značky, a proto je pro firmy zásadní odhalit, co spotřebitelé v každém bodě očekávají a po čem touží. Nicméně výzva je objevit kontaktní body, které mají největší pozitivní dopad. Pro firmy to je zásadní, protože musí nasadit správné zdroje a neinvestoval do nepodstatných. Zvolenou výzkumnou metodou, o kterou se tato diplomová práce opírá, je sekundární literární rešerše podpořená kvantitativní empirickou studií ve spolupráci s agenturou pro výzkum trhu Responsio GmbH, zahrnující 196 případů. Jedním z nejdůležitějších zjištění je, že příležitostné a záměrné setkání s kontaktními body má dopad na způsob nákupu- online či offline. Doporučuje se investovat do časopisů a novin, protože mají nejrelevantnější digitální a analogové kontaktní body s potenciálními zákazníky.
Keywords: Průmysl luxusních hodinek; digitální dotykové body; spotřebitelské chování; předkupní fáze

Information about study

Study programme: International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Economic Relations

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 6. 2023
Date of submission: 27. 7. 2023
Date of defense: 14. 9. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/84996/podrobnosti

Files for download

    Last update: