Marketing analysis of tourist destination of Šumava

Thesis title: Marketingová analýza turistické destinace Šumava
Author: Dvořáková, Adéla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Děkanovská, Irena
Opponents: Dianová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou analýzou turistické destinace Šumava. Cílem bylo zhodnocení nejen současného stavu destinačního managmentu na Šumavě, ale především navržení doporučení na zlepšení aktuálního stavu. Práce byla zpracována skrze sekundární výzkum a rešerši veřejně dostupných dat, která byla doplněna primárními daty získanými v rozhovoru s ředitelkou destinace Pošumaví. V závěru jsou navrženy dva scénáře, které pracují jak s možností založení jednotné organizace pro tvorbu a správu jednotné značky Šumava, tak ponechání současného stavu ve vedení turistických oblastí na Šumavě.
Keywords: Marketing; marketing turistické destinace; marketingová analýza; Šumava
Thesis title: Marketing analysis of tourist destination of Šumava
Author: Dvořáková, Adéla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Děkanovská, Irena
Opponents: Dianová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This master's thesis deals with a marketing analysis of the tourist destination Šumava. The objective was to evaluate not only the current state of destination management in Šumava but primarily to propose recommendations for improving the current situation. The thesis was conducted through secondary research and a search of publicly available data, which was supplemented with primary data obtained through an interview with the director of the Pošumaví destination. In conclusion, two scenarios are proposed, both considering the possibility of establishing a unified organization for the creation and management of the Šumava brand, as well as maintaining the current state of leadership in the tourist areas of Šumava.
Keywords: marketing analysis; Šumava; marketing of tourist destination; Marketing

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2022
Date of submission: 21. 8. 2023
Date of defense: 11. 9. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83889/podrobnosti

Files for download

    Last update: