Premiumization strategy for Ben & Jerry's brand in the Czech and Slovak markets

Thesis title: Premiumization strategy for Ben & Jerry's brand in the Czech and Slovak markets
Author: Rosová, Sylvie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Vybíralová, Monika
Thesis language: English
Abstract:
In the dynamic landscape of consumer preferences and competitive markets, premiumization has emerged as a critical strategy for brand differentiation and capturing consumer attention. This study focuses on Ben & Jerry's, a renowned ice cream brand, which faces challenges in maintaining premium perception and competing with rivals. By exploring premiumization in the Czech and Slovak ice cream markets, the research aims to enhance brand value and loyalty. The study encompasses theoretical insights into premiumization, consumer perceptions, and a two-phase research approach—qualitative interviews followed by quantitative questionnaire. The research reveals drivers of demand for premium products and barriers to paying a premium price. It offers five concurrent recommendations encompassing the 4Ps framework, intended to guide the brand's strategic decisions. This study contributes to knowledge on premiumization strategies, specifically tailored to Ben & Jerry's circumstances.
Keywords: Premiumization Strategy; Brand management; Brand marketing
Thesis title: Premiumizační strategie pro značku Ben & Jerry's na českém a slovenském trhu
Author: Rosová, Sylvie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Vybíralová, Monika
Thesis language: English
Abstract:
V dynamickém prostředí s nasycenou konkurencí se premiumizace ukazuje jako zásadní strategie pro odlišení značek a upoutání pozornosti spotřebitelů. Tato studie se zaměřuje na Ben & Jerry's, známou značku zmrzliny, která v současné době čelí několika výzvám. Tou první je ukotvení značky Ben & Jerry's jakožto prémiové značky v myslích spotřebitele. Tou druhou je pak boj proti konkurenčním značkám. Prozkoumáním prémiovosti na českém a slovenském zmrzlinovém trhu se práce snaží zvýšit hodnotu značky v očích spotřebitelů a jejich loajalitu k ní. Práce zahrnuje teoretické vhledy do premiumizace, vnímání spotřebitelů a dvoufázový výzkum – kvalitativní rozhovory následované kvantitativním dotazníkem. Výzkum odhaluje hybné síly poptávky po prémiových produktech a překážky v ochotě zaplatit prémiovou cenu. Na základě informací z literatury a z výzkumu pak práce předkládá pět souběžných doporučení řešících všechny složky 4P, jejichž cílem je nasměrovat strategická rozhodnutí značky. Tato studie přispívá ke znalostem o prémiových strategiích, speciálně přizpůsobených okolnostem Ben & Jerry's.
Keywords: Premiumizační strategie; Brand marketing; Brand management

Information about study

Study programme: International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 2. 2023
Date of submission: 23. 8. 2023
Date of defense: 5. 10. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83983/podrobnosti

Files for download

    Last update: