Thesis title: |
Responsibilities of Marketing Managers in the FMCG Sector and the Usage of Marketing Data |
Author: |
Carle, Max Ralph |
Thesis type: |
Diploma thesis |
Supervisor: |
Karlíček, Miroslav |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
English |
Abstract: |
This Thesis is a study of the responsibilities and tasks of marketing managers. It deep dives into the data usage during the completion of responsibilities and analyzes the barriers and frustrations that arrise and provides potential solutions. This paper shows that marketing managers are first of all problem solvers more than anything else. |
Keywords: |
Solutions; Data Usage; Barriers & Frustrations; Marketing Manager |
Thesis title: |
Odpovědnosti marketingových manažerů v sektoru FMCG a využití marketingových dat |
Author: |
Carle, Max Ralph |
Thesis type: |
Diplomová práce |
Supervisor: |
Karlíček, Miroslav |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
English |
Abstract: |
Tato práce je studií odpovědností a úkolů marketingových manažerů. Hluboce se ponoří do využití dat během plnění povinností a analyzuje překážky a frustrace, které se objevují, a poskytuje potenciální řešení. Tento článek ukazuje, že marketingoví manažeři jsou především řešiteli problémů více než cokoli jiného. |
Keywords: |
Marketingový manažer; Využití dat; Bariéry a frustrace; Řešení |
Information about study
Study programme: |
International Management |
Type of study programme: |
Magisterský studijní program |
Assigned degree: |
Ing. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of Business Administration |
Department: |
Department of Marketing |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
19. 12. 2022 |
Date of submission: |
22. 8. 2023 |
Date of defense: |
2023 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.