Responsibilities of Marketing Managers in the FMCG Sector and the Usage of Marketing Data

Thesis title: Responsibilities of Marketing Managers in the FMCG Sector and the Usage of Marketing Data
Author: Carle, Max Ralph
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: -
Thesis language: English
Abstract:
This Thesis is a study of the responsibilities and tasks of marketing managers. It deep dives into the data usage during the completion of responsibilities and analyzes the barriers and frustrations that arrise and provides potential solutions. This paper shows that marketing managers are first of all problem solvers more than anything else.
Keywords: Solutions; Data Usage; Barriers & Frustrations; Marketing Manager
Thesis title: Odpovědnosti marketingových manažerů v sektoru FMCG a využití marketingových dat
Author: Carle, Max Ralph
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: -
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce je studií odpovědností a úkolů marketingových manažerů. Hluboce se ponoří do využití dat během plnění povinností a analyzuje překážky a frustrace, které se objevují, a poskytuje potenciální řešení. Tento článek ukazuje, že marketingoví manažeři jsou především řešiteli problémů více než cokoli jiného.
Keywords: Marketingový manažer; Využití dat; Bariéry a frustrace; Řešení

Information about study

Study programme: International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 12. 2022
Date of submission: 22. 8. 2023
Date of defense: 2023

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: