Differences in consumer buying behavior in the Czech Republic and the USA and their significance on marketing communication

Thesis title: Odlišnosti kupního rozhodování spotřebitelů v České republice a USA a jejich význam pro marketingovou komunikaci
Author: Papežová, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma Odlišnosti kupního rozhodování spotřebitelů v České republice a USA a jejich význam pro marketingovou komunikaci si klade za cíl identifikovat odlišností v nákupním chování spotřebitelů v České republice a USA a v závislosti na tom pak navrhnout doporučení pro marketingovou komunikaci na těchto trzích. Konkrétně se doporučení zaměřuje na malé firmy se zaměřením na personalizované výrobky ze dřeva. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá rešerší literatury z oblasti spotřebního chování, kupního rozhodování spotřebitele, kulturních dimenzí a marketingové komunikace. V praktické části jsou pak definovány hypotézy vycházející z literární rešerše a Hofstedeho kulturních dimenzí. Následně jsou vlastním výzkumem získaná data analyzována a hypotézy jsou testovány a vyhodnoceny, nakonec jsou formulována doporučení pro marketingovou komunikaci.
Keywords: Kupní rozhodování; komparace; Česká republika; Spojené státy americké; marketingová komunikace
Thesis title: Differences in consumer buying behavior in the Czech Republic and the USA and their significance on marketing communication
Author: Papežová, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master's thesis on the topic of Differences in Consumer Buying Behavior in the Czech Republic and the USA and Their Significance for Marketing Communication aims to identify variations in consumer purchasing behavior in the Czech Republic and the USA. Based on this, the thesis aims to propose recommendations for marketing communication in these markets. Specifically, the recommendations focus on small businesses specializing in personalized wooden products. The thesis consists of theoretical and practical parts. The theoretical part involves a literature review in the fields of consumer behavior, consumer decision-making, cultural dimensions, and marketing communication. In the practical part, hypotheses derived from the literature review and Hofstede's cultural dimensions are defined. Subsequently, data obtained through original research are analyzed, hypotheses are tested and evaluated, and finally, recommendations for marketing communication are formulated.
Keywords: Consumer purchase behavior; Czech Republic; USA; comparison; marketing communication

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 2. 2023
Date of submission: 23. 8. 2023
Date of defense: 14. 9. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83847/podrobnosti

Files for download

    Last update: