Online marketing strategy of a selected company with a focus on SEO

Thesis title: Online marketingová strategie vybrané společnosti se zaměřením na SEO
Author: Doskočil, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Hron, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je navrhnout účinnou a ucelenou online marketingovou strategii vybrané společnosti, která propojuje nejnovější teoretické i praktické poznatky z oboru digitálního marketingu se zaměřením na SEO. Teoretická část je postavená na rešerši odborné literatury a aktuálních internetových zdrojích digitálního marketingu. Teorie se zabývá představením obecných strategických modelů a dílčích komunikačních kanálů, kde je největší důraz kladen na oblast optimalizace webů pro vyhledávače (SEO). Praktická část navazuje na teoretický základ prostřednictvím výzkumu, který se skládá ze tří hlavních metod, jako je situační analýza digitálního prostředí, analýza klíčových slov a zkoumání spotřebitelských preferencí cílové skupiny v digitálním prostředí pomocí dotazníkového šetření. Na základě zjištěných poznatků je realizován návrh online marketingové strategie společnosti MK Psychology s.r.o. se zaměřením na SEO.
Keywords: Digitální marketing; optimalizace pro vyhledávače; SEO; strategie online marketingu; analýza webových stránek
Thesis title: Online marketing strategy of a selected company with a focus on SEO
Author: Doskočil, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Hron, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to propose an effective and coherent online marketing strategy for a selected company that combines the latest theoretical and practical knowledge from the field of digital marketing with a focus on SEO. The theoretical part is based on a literature review and current internet resources on digital marketing. The theory deals with the introduction of general strategic models and individual communication channels, where the greatest emphasis is placed on the area of search engine optimization (SEO) as a key strategic element. The practical part follows the theoretical framework through research, which consists of three main methods, such as situational analysis of the digital environment, keyword analysis and exploring the consumer preferences of the targeted group in the digital environment through a questionnaire survey. Based on the findings, a proposal for an online marketing strategy for MK Psychology s.r.o. is implemented with a focus on SEO.
Keywords: Digital marketing; online marketing strategy; SEO; search engine optimization; website analysis

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 1. 2023
Date of submission: 23. 8. 2023
Date of defense: 11. 9. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83805/podrobnosti

Files for download

    Last update: