Proposal of a marketing strategy for a start-up project Codo

Thesis title: Návrh marketingové strategie pro start-up projekt Codo
Author: Smolíková, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Bočková, Nina
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce byl návrh marketingové strategie pro novou aplikaci Codo, aby mohla vstoupit na trh. Důležité bylo zjistit postoj respondentů k problémům, které má Codo řešit, a určit hlavní cílový segment zákazníků. Pro tyto účely byl proveden marketingový kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 225 respondentů. Tato práce začíná teoretickým základem pro tvoření marketingové strategie, následuje metodologie a praktická část. V praktické části je detailněji rozebrán návrh segmentace, targetingu, positioningu a marketingového mixu.
Keywords: aplikace; marketingová strategie; segmentace; targeting; positioning; marketingový mix
Thesis title: Proposal of a marketing strategy for a start-up project Codo
Author: Smolíková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Bočková, Nina
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of this thesis was to propose a marketing strategy for the new Codo application so that it could enter the market. It was important to find out the attitude of the respondents to the problems that Codo is supposed to solve and to determine the main target segment of customers. For these purposes, quantitative marketing research was conducted using a questionnaire survey, in which 225 respondents participated. This work begins with the theoretical basis for creating a marketing strategy, followed by the methodology and the practical part. In the practical part, the proposal of segmentation, targeting, positioning, and marketing mix is analyzed in greater detail.
Keywords: segmentation; targeting; positioning; app; marketing strategy; marketing mix

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 12. 2022
Date of submission: 23. 8. 2023
Date of defense: 11. 9. 2023
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83031/podrobnosti

Files for download

    Last update: