Marketing communication of the Czech Federation of Food Banks with emphasis on fundraising

Thesis title: Marketingová komunikácia Českej federácie potravinových bánk s dôrazom na fundraising
Author: Brodňanová, Soňa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Seifertová, Vendula
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca sa zameriava na marketingovú komunikáciu Českej federácie potravinových bánk s dôrazom na fundraising. Cieľom práce je vytvorenie návrhov na zlepšenie jej marketingovej komunikácie s dôrazom na fundraising, ktoré pomôžu v boji proti chudobe a plytvaniu potravinami. V teoretickej časti sú predstavené základné princípy a fungovanie potravinových bánk v Európe a v Českej republike, koncept neziskových organizácií a spôsoby získavania finančných prostriedkov na ich fungovanie. Ďalej sú predstavené prvky modernej marketingovej komunikácie, ktoré môžu byť využité aj neziskovými organizáciami. V závere práce je na základe analýzy a kvantitatívneho výskumu predstavených 9 doporučení pre Českú federáciu potravinových bánk, ktoré by mohla implikovať do svojej aktuálnej marketingovej komunikácie, za účelom zvýšenia množstva fundraisingových prostriedkov.
Keywords: Česká federácia potravinových bánk; Fundraising; Marketingová komunikácia; Plytvanie potravinami ; Neziskové organizácie; Potravinové banky
Thesis title: Marketing communication of the Czech Federation of Food Banks with emphasis on fundraising
Author: Brodňanová, Soňa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Seifertová, Vendula
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the marketing communication of the Czech Federation of Food Banks with an emphasis on fundraising. The aim of the thesis is to make suggestions for improving its marketing communication with an emphasis on fundraising that will help in the fight against poverty and food waste. The theoretical part presents the basic principles and functioning of food banks in Europe and the Czech Republic, the concept of non-profit organizations and ways of raising funds for their operation. The elements of modern marketing communication, which can also be used by non-profit organisations, are also presented. In the conclusion of the thesis, based on analysis and quantitative research, 9 recommendations are presented for the Czech Federation of Food Banks that could be implied in its current marketing communication, in order to increase the amount of fundraising resources.
Keywords: Czech Federation of Food Banks; Fundraising; Non-profit organisations; Food waste; Marketing communication; Food banks
Thesis title: Marketingová komunikácia Českej federácie potravinových bánk s dôrazom na fundraising
Author: Brodňanová, Soňa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Seifertová, Vendula
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací České federace potravinových bank s důrazem na fundraising. Cílem práce je předložit návrhy na zlepšení její marketingové komunikace s důrazem na fundraising, které by pomohli v boji proti chudobě a plýtvání potravinami. Teoretická část představuje základní principy a fungování potravinových bank v Evropě a v České republice, koncept neziskových organizací a způsoby získávání finančních prostředků na jejich provoz. Dále jsou představeny prvky moderní marketingové komunikace, které mohou využít i neziskové organizace. V závěru práce je na základě analýzy a kvantitativního výzkumu předloženo 9 doporučení, která by mohla Česká federace potravinových bank implikovat do své současné marketingové komunikace s cílem zvýšit objem získaných finančních prostředků.
Keywords: Plýtvání potravinami; Neziskové organizace; Potravinové banky; Fundraising; Česká federace potravinových bank; Marketingová komunikace

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 1. 2023
Date of submission: 6. 12. 2023
Date of defense: 16. 1. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83330/podrobnosti

Files for download

    Last update: