Marketing strategy of the brand United Colors of Benetton aiming at generation Z

Thesis title: Marketing strategy of the brand United Colors of Benetton aiming at generation Z
Author: Čížiková, Terézia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Valdová, Viktorie
Thesis language: English
Abstract:
This diploma thesis focused on assessing the global marketing strategy of the brand United Colors of Benetton aiming at the generation Z. In the theoretical part, crucial terms were introduced, including brand and marketing of the fashion brands. A closer look was also taken at the marketing strategy and the communication strategy of the fashion brands. Gen Z was described in detail, together with the market analysis of the Czech Republic. The practical part starts with the introduction of the brand United Colors of Benetton. Then the research results are introduced, based on which the recommendations for United Colors of Benetton were prepared. At the end, all important findings are concluded.
Keywords: United Colors of Benetton ; Generation Z ; Marketing strategy; marketing mix; Influencers
Thesis title: Marketingová strategie značky United Colors of Benetton zaměřená na generaci Z
Author: Čížiková, Terézia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Valdová, Viktorie
Thesis language: English
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřila na zhodnocení globální marketingové strategie značky United Colors of Benetton s orientací na generaci Z. V teoretické části byly představeny klíčové pojmy, včetně značky a marketingu módních značek. Blíže byla pozornost věnována také marketingové strategii a komunikační strategii módních značek. Gen Z byla podrobně popsána spolu s analýzou trhu České republiky. Praktická část začíná představením značky United Colors of Benetton. Poté jsou představeny výsledky výzkumu, na základě kterých byla připravena doporučení pro United Colors of Benetton. Na konci jsou všechna důležitá zjištění shrnuta.
Keywords: Generace Z; United Colors of Benetton ; Marketingová strategie; marketingový mix; Influenceři

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 9. 2022
Date of submission: 6. 12. 2023
Date of defense: 16. 1. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81581/podrobnosti

Files for download

    Last update: