Online reputation management and its influecne on tourism

Thesis title: Online reputation management a jeho vliv na cestovní ruch
Author: Schulzová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vliv online reputation managementu na spotřebitele cestovního ruchu. Analyzuje, jak online recenze ovlivňují spotřebitele, jakou váhu přikládají různým typům recenzí a porovnává tuto dynamiku napříč generacemi. Teoretická část práce definuje základy e-marketingu, word of mouth marketingu, online reputation managementu a teorie plánovaného chování. V praktické části je použita metoda dotazníkového šetření s grafickým vyhodnocením. Hlavním cílem výzkumu je získat demografický popis, odhalit cestovní preference a posoudit postoj jednotlivců k online recenzím. Práce poskytuje vhled do postojů spotřebitelů k současnému online reputation managementu v turismu a navrhuje možnosti dalšího rozvoje a zlepšení.
Keywords: Cestovní ruch; Online reputation management; Sociální sítě; Booking; Google recenze; Online recenze; Tripadvisor
Thesis title: Online reputation management and its influecne on tourism
Author: Schulzová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the impact of online reputation management on tourism consumers. It analyses how online reviews influence consumers, what weight they give to different types of reviews and compares these dynamics across generations. The theoretical part of the thesis defines the basics of e-marketing, word of mouth marketing, online reputation management and the theory of planned behaviour. The practical part uses a questionnaire survey method with graphical evaluation. The main objective of the research is to obtain a demographic description, to reveal travel preferences and to assess individuals' attitudes towards online reviews. The thesis provides insight into consumer attitudes towards current online reputation management in tourism and suggests opportunities for further development and improvement. Keywords: online reviews, online reputation management, platform, social media, tourism
Keywords: Tourism; Online reviews; Online reputation management; Social media; Tripadvisor; Booking; Google reviews

Information about study

Study programme: Cestovní ruch
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 7. 2022
Date of submission: 7. 12. 2023
Date of defense: 15. 1. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/81058/podrobnosti

Files for download

    Last update: