Strategic analysis of AUDI cars sales in the Czech Republic

Thesis title: Strategická analýza prodeje vozů značky AUDI v ČR
Author: Just, Patrik
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Dvořáček, Jiří
Opponents: Dvořáková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
Strategická analýza prodejů vozů AUDI v ČR seznamuje s používanými strategiemi, metodami a analýzami např. PESTLE, Porterova analýza pěti sil či BCG matice. V praktické části se nachází značka AUDI a její vývoj v České republice za roky 2007, 2012, 2017 a 2022. Popisuje nabízené portfolio produktů, analýzu prodeje v automobilovém TOP3 segmentu, prodejní strategie AUDI v České republice či analýzu konkurence. Analýzy byly provedeny s dostupnými daty s ohledem na obchodní tajemství a tak, aby nedošlo k ohrožení konkurenceschopnosti AUDI na trhu v ČR. Závěrem jsou navržena doporučení dle získaných dat a analýz, nutná, podle mého názoru, pro budoucí úspěch a nadvládu na trhu TOP3 Premium segmentu zahrnující značky Mercedes Benz a BMW v České republice.
Keywords: analýza trhu; značka AUDI; strategická analýza; matice BCG; SWOT analýza
Thesis title: Strategic analysis of AUDI cars sales in the Czech Republic
Author: Just, Patrik
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Dvořáček, Jiří
Opponents: Dvořáková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
Strategic analysis of Audi cars sales in the Czech Republic introduces the employed strategies, methods, and analyses such as PESTLE, Porter's Five Forces analysis, and the BCG matrix. The practical section provides an overview of Audi and development of Audi in the Czech Republic for the years 2007, 2012, 2017, and 2022. It describes the offered product portfolio, analyzes sales in the automotive TOP3 segment, outlines Audi's sales strategies in the Czech Republic, and includes a competitive analysis. The analyses were conducted using available data without compromising Audi's competitive capabilities in the Czech market. In conclusion, recommendations are proposed based on the obtained data and analyses for future success and dominance in the TOP3 Premium segment market, which includes brands such as Mercedes Benz and BMW, in the Czech Republic.
Keywords: strategic analysis; Audi brand; market analysis; BCG matrix; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 2. 2023
Date of submission: 8. 12. 2023
Date of defense: 26. 1. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83656/podrobnosti

Files for download

    Last update: