Nation branding in the context of talent attraction

Thesis title: Nation branding v kontextu kvalifikované pracovní síly
Author: Grindlerová, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Peterková, Jana
Opponents: Zemanová, Štěpánka
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce si klade za cíl zjistit, jakým způsobem komunikuje Finsko ve svém nation brandingu s kvalifikovanou pracovní sílou. V práci je provedena analýza hlavních komunikačních kanálů, které mají v rámci nation brandingu přesvědčit kvalifikované pracovníky ze zahraničí, aby se přestěhovali za prací do Finska. Analýza klíčových platforem pomůže zodpovědět otázku, jaké argumenty a témata Finsko prezentuje v komunikaci s kvalifikovanou pracovní sílou. Rámec analýzy je ohraničen pěti tématy identifikovanými v práci Silvanto a Ryana. Výzkum je dále doplněn polostrukturovaným rozhovorem s p. Katri Raevuori, talent manažerkou z Business Finland, který pomáhá hlubšímu vhledu a doplnění informací. Na závěr bude možné vyhodnotit slabé a silné stránky Finska z hlediska lákání talentů.
Keywords: nation branding; lákání talentů; Finsko
Thesis title: Nation branding in the context of talent attraction
Author: Grindlerová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Peterková, Jana
Opponents: Zemanová, Štěpánka
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis aims to find out how Finland communicates with talented workforce through its nation branding. Analysis of main communication channels is be conducted. Analysis of key platforms suppports understanding of what arguments and advantages are presented to talented workforce in order to motivate it to move to and work in Finland. The analysis framework is based on the research of Silvanto and Ryan who identified five main topics that work as key drivers in talented workforce decision-making. The research is be supported with semi-structured interview with ms Katri Raevuori, talent manager in Business Finland that provided some in-depth information and supported understanding of the findings. In conclusion of the research, it is possible to evaluate strengths and weaknesses of Finland in the matter of talent attraction.
Keywords: nation branding; talent attraction; Finland

Information about study

Study programme: Mezinárodní studia a diplomacie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International and Diplomatic Studies

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 1. 2023
Date of submission: 8. 12. 2023
Date of defense: 11. 1. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83431/podrobnosti

Files for download

    Last update: