Store flyer as a sales promotional tool - the case study of Kaufland

Thesis title: Nabídkový leták jako nástroj marketingové komunikace – příklad společnosti Kaufland
Author: Koubová, Iveta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Kulfánek, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá nabídkovým letákem, jakožto jedním z nejvýznamnějších nástrojů podpory prodeje. Hlavním cílem této práce je zjistit, jaká je sledovanost nabídkového letáku společnosti Kaufland v porovnání s konkurencí a navrhnout firmě doporučení ohledně tohoto typu podpory prodeje. Doporučení jsou navržena na základě provedeného kvantitativního výzkumu mezi zákazníky potravinových retailerů v České republice a na základě mezinárodního srovnání. Mezinárodní srovnání se zjištěními z kvantitativního výzkumu bylo provedeno mezi nakupujícími ze Slovenska a Polska a na základě osobního rozhovoru se zástupcem slovenské pobočky Kauflandu.
Keywords: nabídkový leták; Kaufland; sledovanost; slevové akce; podpora prodeje
Thesis title: Store flyer as a sales promotional tool - the case study of Kaufland
Author: Koubová, Iveta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Kulfánek, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis presents the store flyer as one of the most important tools of sales promotion. The aim of this thesis is to find out what are the characteristics of the readership of store flyer of Kaufland in comparison with competitors and to propose recommendations to the company regarding this type of sales promotion. Recommendations are suggested based on quantitative research conducted among customers of grocery retailers in the Czech Republic and based on comparison with two foreign countries. The international comparison with findings from quantitative research was conducted among customers from Slovakia and Poland, and additionally, it is based on personal interview with a representative of Kaufland Slovakia.
Keywords: store flyer; Kaufland; readership; price promotions; sales promotion

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 1. 2023
Date of submission: 8. 12. 2023
Date of defense: 16. 1. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83319/podrobnosti

Files for download

    Last update: