E-commerce and the potential of the e-diagnostics tool on the Czech and Slovak market

Thesis title: E-commerce a potenciál nástroja e-diagnostiky na českom a slovenskom trhu
Author: Halušková, Emma Katarína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom diplomovej práce je pomocou primárnych a sekundárnych dát zhodnotiť existenciu potenciálu využívania nástroja e-diagnostiky k online nákupom kozmetických produktov na českom a slovenskom trhu. V teoretickej časti je opísané prostredie e-commerce, jeho trendy, spotrebiteľ a jeho správanie na trhu a v online priestore, trh kozmetiky a súčasné trendy tejto kategórie. V praktickej časti je pasáž venovaná popisu vývoja e-commerce prostredia na českom a slovenskom trhu a priblíženiu kategórie kozmetiky a jej súčasného stavu v týchto dvoch krajinách. Následne je opísaný nástroj online diagnostiky a jeho dostupnosti na českom a slovenskom trhu. Na základe dotazníkového prieskumu metódou CAWI sú získané primárne dáta, ktoré boli vyhodnotené, spracované a využité pri korelačnej a regresívnej analýze.
Keywords: e-commerce; e-diagnostika; personalizácia; trh kozmetiky
Thesis title: E-commerce a potenciál nástroja e-diagnostiky na českom a slovenskom trhu
Author: Halušková, Emma Katarína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem práce je zhodnotit potenciál využití nástroje e-diagnostiky při online nákupu kosmetických produktů na českém a slovenském trhu s využitím primárních a sekundárních dat. Teoretická část popisuje prostředí e-commerce, jeho trendy, spotřebitele a jeho chování na trhu a v online prostoru, trh s kosmetikou a současné trendy této kategorie. V praktické části je věnována pasáž popisu vývoje e-commerce prostředí na českém a slovenském trhu a představení kategorie kosmetiky a jejího současného stavu v těchto dvou zemích. Následně je popsán online diagnostický nástroj a jeho dostupnost na českém a slovenském trhu. Na základě dotazníkového šetření metodou CAWI jsou získána primární data, která byla vyhodnocena, zpracována a použita v korelační a regresní analýze.
Keywords: e-commerce; e-diagostika; trh kozmetiky; personalizace
Thesis title: E-commerce and the potential of the e-diagnostics tool on the Czech and Slovak market
Author: Halušková, Emma Katarína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this thesis is to evaluate the potential of using e-diagnostics tools for online purchases of cosmetic products in the Czech and Slovak markets with the help of primary and secondary data. The theoretical part describes the e-commerce environment, its trends, the consumer and his/her behaviour in the market and in the online area, the cosmetics market, and the current trends of the category. In the practical part, there is a description of the development of the e-commerce environment in the Czech and Slovak markets and the introduction of the cosmetics category and its current state in these two countries. Subsequently, the online diagnostic tool and its availability in the Czech and Slovak market is described. Based on a questionnaire survey using the CAWI method, primary data are obtained, evaluated, processed, and used for correlation and regression analysis.
Keywords: e-commerce; e-diagnosis; cosmetic market; personalization

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 1. 2023
Date of submission: 8. 12. 2023
Date of defense: 23. 1. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83267/podrobnosti

Files for download

    Last update: