Market Entry Strategy: Scope Consulting LLC. Into a European Market

Thesis title: Market Entry Strategy: Scope Consulting LLC. Into a European Market
Author: Mamedov, Rafail
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Iveta
Opponents: Procházka, Petr
Thesis language: English
Abstract:
Scope consulting LLC. originating from Baku Azerbaijan, is a construction consulting company with a size of an SME. The aim of the thesis is to explore and demonstrate how Scope Consulting can conduct a market entry strategy. Accompanying the aim are 3 research questions which are “Is the company ready for expansion?” “Which modes of entry are suitable?” And “Which European market to expand?” Within the literature part of the thesis the author introduces relevant aspects for a market entry strategy which focuses on different modes that can be used, the motives of entering new markets, the influencing factors and application of SWOT analysis. The methodology is consisted of an interview with the managing director of Scope Consulting, a scoring model for market selection, a SWOT analysis of the company and analysis of relevant data regarding the construction market and investment climate of Europe and the host country. The proposed strategy is revealed by the answers addressing the research questions and suggests that from the short-term perspective the company should enter the Czech market through collaborative methods and in the long term adapt a more demanding method such as greenfield and potentially engage in further regional expansion.
Keywords: Market entry strategy; construction consulting; SME; Internationalization; SWOT analysis; International market selection; Europe
Thesis title: Strategie vstupu na trh: Scope Consulting LLC. Do evropského trhu
Author: Mamedov, Rafail
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Iveta
Opponents: Procházka, Petr
Thesis language: English
Abstract:
Scope Consulting LLC. pocházející z Baku Ázerbájdžánu, je stavební poradenská firma velikosti malého a středního podniku. Cílem práce je prozkoumat a demonstrovat, jak může Scope Consulting provést strategii vstupu na trh. Cíl doprovázejí 3 výzkumné otázky, které zní: „Je společnost připravena na expanzi? "Jaké způsoby vstupu jsou vhodné?" A "Na který evropský trh expandovat?" V rámci literární části práce autor uvádí relevantní aspekty pro strategii vstupu na trh, která se zaměřuje na různé mody které lze využít, motivy vstupu na nové trhy, ovlivňující faktory a aplikaci SWOT analýzy. Praktická část se skládá z rozhovoru s generálním ředitelem Scope Consulting, scoringového modelu pro výběr trhu, SWOT analýzy společnosti a analýzy relevantních dat týkajících se stavebního trhu a investičního klimatu Evropy a hostitelské země. Navrženou strategii odhalují odpovědi výzkumné otázky a naznačuje, že z krátkodobého hlediska by společnost měla vstoupit na český trh pomoci kolaborativních metod a v dlouhodobém horizontu adaptovat náročnější metodu jako je Greenfield a zapojit se potencialně do regionální expanze.
Keywords: MSP; Stavební poradenství; Výběr mezinárodního trhu; Internacionalizace; Evropa; Strategie vstupu na trh; SWOT analýza

Information about study

Study programme: International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2022
Date of submission: 8. 12. 2023
Date of defense: 17. 1. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/82332/podrobnosti

Files for download

    Last update: