Marketing Strategy of the Sedita Brand and Its Perception by Consumers

Thesis title: Marketingová stratégia značky Sedita a jej vnímanie spotrebiteľmi
Author: Kobelár, Adam
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavným cieľom tejto bakalárskej práce je zhodnotiť súčasnú marketingovú stra-tégiu značky Sedita a jej vnímanie spotrebiteľmi na českom trhu. Prvá časť práce sa venuje základnej definícii pojmu marketing, ktorý je ďalej konkrétnejšie rozobraný v pojmoch ako marketingový mix, komunikačný mix a SWOT analýza. Praktická časť analyzuje marketingovú stratégiu značky a porovnáva ju s konkurenciou. Súčas-ťou praktickej časti je dotazníkový výskum, ktorý sa zameriava na vnímanie značky Sedita a jej marketingovej stratégie na českom trhu. V závere sú na základe výsled-kov z vlastného výskumu popísané možné návrhy na zlepšenie.
Keywords: Marketing; Marketingový mix; Komunikačný mix; SWOT analýza
Thesis title: Marketing Strategy of the Sedita Brand and Its Perception by Consumers
Author: Kobelár, Adam
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The main objective of this bachelor's thesis is to evaluate the current marketing strategy of the Sedita brand and its perception by consumers in the Czech market. The first part of the thesis focuses on the fundamental definition of the marketing concept, which is further elaborated on in terms such as the marketing mix, communication mix, and SWOT analysis. The practical section analyzes the brand's marketing strategy and compares it with the competition. The practical part includes a questionnaire survey that focuses on the perception of the Sedita brand and its marketing strategy in the Czech market. In conclusion, based on the research results, possible suggestions for improvement are described.
Keywords: Marketing; Marketing Mix; Communication Mix; SWOT Analysis
Thesis title: Marketingová strategie značky Sedita a její vnímání spotřebiteli
Author: Kobelár, Adam
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je zhodnotit současnou marketingovou strategii značky Sedita a její vnímání spotřebiteli na českém trhu. První část práce se věnuje základní definici pojmu marketing, který je dále detailněji rozpracován v termínech jako marketingový mix, komunikační mix a SWOT analýza. Praktická část analyzuje marketingovou strategii značky a porovnává ji s konkurencí. Součástí praktické části je dotazníkové šetření, které se zaměřuje na vnímání značky Sedita a její marketingové strategie na českém trhu. Na závěr jsou na základě výsledků vlastního výskumu popsány možné návrhy na zlepšení.
Keywords: Marketing; Marketingový mix; Komunikační mix; SWOT analýza

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 6. 2022
Date of submission: 8. 12. 2023
Date of defense: 16. 1. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80863/podrobnosti

Files for download

    Last update: