Marketing Strategy of "Šnekárna"

Thesis title: Marketingová strategie obchodu Šnekárna
Author: Pánek, Oliver
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá založením obchodu Šnekárna, který by prodával šneky z listového těsta. V práci je proveden průzkum trhu (hlavně za pomoci dotazníkového šetření a metody focus group), analýza sil působících na firmu zvenčí za pomoci Porterova diamantu a SWOT analýza a následně je na základě tohoto průzkumu navržena marketingová strategie. Ta spočívá v určení cílového segmentu, jeho zaměření a positioningu brandu Šnekárny, vytvoření marketingového mixu 7 P a stanovení marketingových cílů, a to jak těch dlouhodobých, tak těch krátkodobých. Práce se zaměřuje i na vstup tohoto potenciálního startupu na zahraniční trh na základě sekundárního i primárního průzkumu.
Keywords: pečivo; startup; marketing
Thesis title: Marketing Strategy of "Šnekárna"
Author: Pánek, Oliver
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the establishment of a bakery "Šnekárna" that would sell puff pastry bakery products made in the spiral shape. The thesis conducts market research (mainly using questionnaire survey and focus group method), analysis of the forces acting on the company from outside using Porter's Diamond and SWOT analysis and then based on this research a marketing strategy is proposed. This consists of identifying the right segment, its targeting and positioning of the brand of "Šnekárna", creating a marketing mix of the 7 P's and setting marketing objectives, both long term and short term. The thesis also focuses on the entry of this potential startup into the foreign market based on secondary and primary research.
Keywords: bakery; startup; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 5. 2022
Date of submission: 8. 12. 2023
Date of defense: 16. 1. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80789/podrobnosti

Files for download

    Last update: