Segmentation of the processed cheese market in the Czech Republic

Thesis title: Segmentace trhu tavených sýrů v České republice
Author: Vyskočilová, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Božoň, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Daná diplomová práce se zabývá segmentací trhu tavených sýrů v České republice. Práce je rozdělena do tří částí, v první teoretické části je objasněna problematika segmentace trhu a spotřebního chování, další část vysvětluje principy primárního a sekundárního výzkumu, které jsou aplikovány v poslední praktické části. Praktické šetření je prováděno na základě dat MML-TGI od agentury Median v porovnání k vlastnímu výzkumu autora na základě dotazníkového šetření. Cílem práce je odkrytí segmentů spotřebitelů na trhu tavených sýrů a porozumění jejich spotřebního chování. Výzkum je prováděn v České republice pro další rozvoj dané FMCG značky. V závěru práce se nachází doporučení marketingové strategie pro daný trh a danou značku.
Keywords: tavené sýry; Segmentace trhu; spotřební chování,; MML-TGI
Thesis title: Segmentation of the processed cheese market in the Czech Republic
Author: Vyskočilová, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Božoň, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on the segmentation of the processed cheese market in the Czech Republic. The thesis is divided into three parts, the first theoretical part explains the issues of market segmentation and consumer behaviour, the following part explains the principles of primary and secondary research, which are applied in the last practical part. The practical investigation is based on MML-TGI data from Median in comparison to the author's own research based on a questionnaire survey. The goal of this study is to uncover consumer segments in the processed cheese market and understand their consumption behavior. The research is made in the Czech Republic for further development of the particular FMCG brand. The thesis closes with the recommendation of a marketing strategy for the market and the brand.
Keywords: Market segmentation; consumer behaviour; MML-TGI; processed cheese

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 2. 2023
Date of submission: 9. 12. 2023
Date of defense: 23. 1. 2024
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/83795/podrobnosti

Files for download

    Last update: