The level, possibilities, and impact of ICT in teaching on elementary schools
Thesis title: | Úroveň, možnosti a dopad ICT ve výuce na základních školách |
---|---|
Author: | Roušal, Jakub |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Radváková, Věra |
Opponents: | Vokšická, Jitka |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Bakalářská práce se zaměřuje na využití informačních a komunikačních technologií na základních školách v České republice. Cílem práce je zjistit, v jaké míře se tyto technologie ve školách využívají. Dílčími cíli je porovnat vybavenost škol v Praze, dalších městech a obcích a odhalit, ve kterých předmětech jsou technologie nejvíce využívány. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V prvních kapitolách se autor věnoval popisu informačních a komunikačních technologií, možnostech využití a analýze nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V praktické části jsou zpracovány a interpretovány výsledky z dotazníkového šetření, které bylo provedeno mezi učiteli základních škol. Závěr obsahuje shrnutí celé práce a odpovědi na výzkumné otázky. |
Keywords: | informační a komunikační technologie; ICT vybavení; základní škola; učitelé; vzdělávání; žáci |
Thesis title: | The level, possibilities, and impact of ICT in teaching on elementary schools |
---|---|
Author: | Roušal, Jakub |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Radváková, Věra |
Opponents: | Vokšická, Jitka |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The bachelor thesis focuses on the use of information and communication technologies in elementary schools in the Czech Republic. The aim of the thesis is to find out to what extent these technologies are used in schools. The sub-objectives are to compare the equipment of schools in Prague, other cities, and villages and to reveal in which subjects’ technology is used the most. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. In the first chapters, the author devoted himself to the description of information and communication technologies, the possibilities of use and the analysis of the new Framework Education Programme for Basic Education. In the practical part, the results of the questionnaire survey, which was conducted among elementary school teachers, are processed, and interpreted. The conclusion contains a summary of the entire thesis and answers to the research questions. |
Keywords: | information and communication technology; ICT equipment; elementary school; education; teachers; pupils |
Information about study
Study programme: | Informační média a služby |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Systems Analysis |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 11. 5. 2023 |
---|---|
Date of submission: | 10. 12. 2023 |
Date of defense: | 14. 6. 2024 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/84589/podrobnosti |