Prototype design for the Setkávač mobile application according to the UI/UX design principles

Thesis title: Prototype design for the Setkávač mobile application according to the UI/UX design principles
Author: Salnikova, Elina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Pour, Jan
Thesis language: English
Abstract:
This work is devoted to designing a user-friendly mobile application ‘Setkávač’ that plans in-person meet-ups. The study's first section examines the fundamental ideas of UI/UX design theory, placing special emphasis on user-centred design. The theoretical framework offers a thorough guidance for design thinking process of this application. Based on the design principles of UX and UI, the prototype of the mobile application is created during the practical stage of this work. The main aim was to design an interactive prototype in Figma program that meets the application’s purposes and user requirements. The whole documentation of the iterative design process, from conception to prototype, offers insights into decision-making and problem-solving techniques. User testing and feedback loops are essential components of development cycle that guarantee that the prototype not only complies with design principles but also reflects end users' expectations and preferences.
Keywords: user experience ; user interface ; prototype
Thesis title: Návrh prototypu pro mobilní aplikaci Setkávač podle principů návrhu UI/UX
Author: Salnikova, Elina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Pour, Jan
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce se věnuje návrhu uživatelsky přívětivé mobilní aplikace „Setkávač“, která plánuje osobní setkání. První část studie zkoumá základní myšlenky teorie designu UI/UX se zvláštním důrazem na design zaměřený na uživatele. Teoretický rámec nabízí důkladný návod pro proces návrhového myšlení této aplikace. Na základě návrhových principů UX a UI je v praktické fázi této práce vytvořen prototyp mobilní aplikace. Hlavním cílem bylo navrhnout interaktivní prototyp v programu Figma, který splňuje účely aplikace a požadavky uživatele. Celá dokumentace procesu iterativního navrhování, od koncepce až po prototyp, nabízí pohled na techniky rozhodování a řešení problémů. Uživatelské testování a zpětnovazební smyčky jsou základními součástmi vývojového cyklu, které zaručují, že prototyp nejen vyhovuje konstrukčním principům, ale také odráží očekávání a preference koncových uživatelů.
Keywords: user experience ; user interface ; prototype

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 9. 2023
Date of submission: 6. 5. 2024
Date of defense: 2024

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: